@ Wilco : de ultimate compound heet wel compound maar is geen compound. Deze moet je vergelijken met Mezo / Veloce zoals wij hem van Monello gebruiken.
@Bjorn Groenewald v6 wrote:Ik heb met de ultimate compound anders hele goede resultaten bereikt. Zowel met de hand als een rotary. Is veilig en maakt geen extra krassen of swirls.
@kadett-supreme wrote:UC is prima maar moet altijd afgebouwd worden. Laat 100% zeker te weten hologrammen achter. Ook wetsanden moet altijd nabewerkt worden, ten alle tijden!!
Jullie vergelijken nu een zilveren harde omega lak met een boterzachte zwarte renault lak. Ten eerste zie je op zilver vele malen minder dan op zwart en ten tweede zit er qua lak nogal wat verschil. De omega is denk ik nog van voor het watergedragen tijdperk waar die renault wel met watergedragen lak is gespoten.
Overigens nijg ik met Wilco mee te gaan qua opmerkingen. Een compound is normaliter de zwaarste stap in polijst middelen. Er zijn niet voor niets finishing polishes.
Wat wel en niet werkt hangt volledig af van de soort lak en de staat waarin deze zich bevindt.
Mijn tip zou zijn om dit product (als " leek") niet machinaal te gebruiken. Reden is dat deze schuurkorrel niet afbreekt, en door blijft schuren waar de "normale" middelen wel gewoon afbreken.
De voorbeelden die Wilco aanhaalt zien wij helaas maar al te vaak (viewtopic.php?f=124&t=163666) en komen vooral door een onjuiste toepassing van de middelen.
Terugkomend op de kern van de vraag : ontzettend mooi pakketje voor weinig geld.
Wees wel voorzichting met de UC en ga dat vooral niet op een machine gebruiken als je niet zeker weet dat het een excentrische machine is met de juiste pad daarvoor.