Ik heb vanochtend ff een snelle blik onder de vec geworpen, om een beetje inzicht te krijgen op de bevestiging van de trekhaak.
Ik denk dat er 2 aanpassingen nodig zijn voor het verkrijgen van een demper L en een demper R.
1e aanpassing betreft de trekhaak, links is er rekening gehouden met de demper en daarom is loopt de bevestigings-strip van de trekhaak iets anders. De rechterkant moet dus hetzelfde worden als de linkerkant, simpel.
2e aanpassing is het sleeeeeeeepoog, die moet weg. Daarvoor in de plaats moet dan een los oog komen die dan aan dezelfde bout als de trekhaak moet worden bevestigd (ik weet niet of deze verplicht is, anders kun je het oog ook weg laten).
De rest spreekt vanzelf!
Bij een demper met 2 uitgangen die dan voor de achteras komt te zitten, zijn er geen aanpassingen nodig. Je krijgt dan alleen een pijp L en R, geen demper. Er is natuurlijk wel de mogelijkheid om er van die eind(sier)stukken op te zetten.
De eindpijpen komen op dezelfde hoogte als de standaard uitlaat te zitten, kan zelfs nog iets hoger.
Ik kan ze beide wel maken in rvs.:hmmz
Ik zelf ga voor de demper L en R, da's wel vet vind ik zelf.

Ik denk ook dat ik een uitsparing in de bumper maak, zodat ze zo hoog mogelijk komen te zitten (eigenlijk hangen ze toch).