nou, ik wil graag mijn 4x100 steek houden, in verband met de velgen die ik nu al heb. Ik ben zelf niet zo'n mega fan van de originele Ronal's, dat komt mede ook door de prijs :jerry maar ik vind de Steffan''s die ik nu heb echt gaaf onder een witte manta. Op het opel hecktriebler forum zag ik een witte i200 replica met de zelfde velgen en dan in het wit, en dat staat super.
Verder heb ik nog contact gehad met marcel hier van het forum, die momenteel met een e30 met supra motor rijdt. Hij zegt dat de e30 achteras met 188 diffhuis (groot diff) het koppel van de LET makkelijk aankan. zeker 450 Nm. Bij hogere vermogens is de cardan het zwakste punt, en daarna de steekassen. Voor deze zijn allebei versterkte/grotere uitvoeringen te krijgen, dus dat komt ook wel goed.
Daarnaast, mocht ik nog over willen gaan naar 5x120, kan ik altijd nog adapters laten maken. Aangezien er bij de bmw as ook spacers nodig zijn om de 400 wielkasten mooi te vullen, kan dat dan in 1x. Alleen zijn die adapters van 4x100 naar 5x120 een stuk duurder als gewone spacers van beide 4x100, dus daar begin ik eerst maar eens mee.
De ophangpunten van een E36 ophanging is vrijwel hetzelfde als die van een E30, en die heeft een nog groter diff huis en 5x120. Het zal niet lastig zijn om deze er later nog onder te zetten ter vervanging van de E30 as. Met die as zijn zeer hoge vermogens/koppels haalbaar, maar zover zal het bij mij (de komende jaren) nog niet komen. Maar de mogelijkheid blijft dus altijd open :thumb