@TedMechanic wrote:@jethro wrote:Had jij ook niet gezegd dat het maakt niet uit als de halve wereld in Nederland zou wonen, de vervuiling bleef gelijk.
Mis!
Als er meer mensen in Nederland wonen heb je ook meer vervuiling, en als er meer vervuiling is als afgesproken met die gasten uit Brussel, oftewel de EU dan betaald Nederland fors meer belasting aan die gasten uit Brussel oftewel de EU.
De milieumaffia waar o.a. de PVDA ook in zit wil vanaf een bepaald jaar, alleen nog stekker bakje`s toelaten op de weg en in de lucht?
De productie en sloop van accu`s is zwaar milieu belastend.
Men heeft actieradiusangst met die stekker bakje`s.
Onze energiecentrale`s zijn niet voldoende voor alle stekker bakje`s.
Gaat buurman mijn stroomkabel gebruiken voor het opladen van zijn stekker bakje?
Woon maar eens op een flat met honderd woningen, hoe gaat dat opladen van die stekker bakje`s?
Met andere woorden: wat die milieu maffia wil is nu nog niet te realiseren, wensdroom van een ........
Met een jaar of twintig of is het dertig, zou een deel van het gehele autopark op stroom kunnen.
Stekkerbakje`s is wel leuk voor in de stad, en eventueel woon werk verkeer.
Trouwens..................
Heb nergens vermeld dat ik tegen stekker bakje`s ben, hoe je daar nou bij komt.
En dit was................ -offtopicOm te beginnen postte je iets met kotsende smilies en het woord stekkerbakjes, dat wijst volgens mij redelijk op dat je daar iets tegen hebt. Ook haal je nu een heel andere discussie erbij over vluchtelingen in Nederland die hier helemaal niks mee te maken heeft. En begin je over autopark, waar ik ook niks over gezegd heb. En kon je het niet laten om toch het woord milieumaffia 2x te gebruiken. Jammer hoor.
Ik vroeg puur naar scooters en snorfietsen, omdat dat volgens mij de grootste vervuilers in de stad zijn. En ook veel vervuilender dan moderne auto's met een ICE.
Ook is de levensduur van scooters veel lager dan van een auto, dus ik denk dat het best haalbaar is om binnen een paar jaar een groot percentage van alle scooters in de stad elektrisch te laten rijden. Of op z'n minst alle 2 takt motoren te bannen, dat lijkt mij helemaal niet verkeerd.
Voor in de stad is een elektrische scooter ideaal, je hebt geen actieradius nodig van meer dan 50 km op je scooter. Ik denk dat de gemiddelde scooter snachts in de schuur staat of in een flat in een fietsenberging, leg daar wat stopcontacten aan en je bent klaar. Je kunt iedere ochtend vertrekken met een volle accu.
Om vanaf morgen alle 2 takt te verbieden is niet alleen dom, maar ook kapitaal vernietiging en niet te vergeten een grote aanslag van het milieu.
De kabouters van de milieumaffia hebben te veel invloed op o.a. politici, die de kennis niet hebben en vaak gauw mee lopen vanwege hun achtergrond cq partijbelang.
Onder het motto: wie is er niet voor een schoner milieu.
Zo ken ik er meer.
Dat moet natuurlijk langzaam gebeuren, de dag komt dat de 2 takt bromfiets moet worden vervangen inzake reparatie`s.
Dus koop je met subsidie een stekker bromtol.
Bepaalde bromfietsen zoals de oudere moeten te gebruiken zijn, maak daar een regeling voor, alleen in het weekend of zo iets.
Niet klakkeloos dom verbieden zo als de milieumaffia/PVDA het wil, dat roept weerstand op van de bevolking, alweer iets verboden wat leuk is. :vertag
Ik zeg maar altijd: ook je eigen verstand gebruiken, napraters hebben wij al genoeg in Nederland.
:jerry :jerry :thumb