Mag ik met m'n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in?

Moet zeggen dat ik vaak zat naar adem loop te happen als ik een 2 takt scooter tegenkom. Ligt inderdaad voor een belangrijk deel aan afstelling en gebruik van juiste olie. Had toen ik scooter reed (lang geleden....) Castrol TTS er in.

Op de fiets ben ik altijd blij als het een snorfiets is, dan kan ik er namelijk nog voor blijven rijden, maar als het een brommer is...pffff, snak je meestal naar adem. Ik rij er soms letterlijk een blokje voor om!

media_xl_1337846.jpg

op zich is er aan brommers en scooters niks mis.. meestal ( net als bij elk ander voertuig) moet er onderhoud aan gedaan worden... bij slecht of geen onderhoud gaat je voertuig gewoon naar de knoppen..

een brommer of scooter is nooit met een blauwe rookwolk uit de fabriek gekomen

dus als heel het zooitje gewoon goed onderhouden is en netjes is dan moet het voor de uitlaat gassen weinig uit maken

Ow dat valt tegen Bart.

Een gewoon 2taktje doet zeker met koude motor lekker okie walmen.

Dat krijg je niet makkelijk weg omdar de olie kiud niet tot moeilijk verbrand.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

@KadAstra-EF wrote:Pardon, mag ik met m'n E uit 1990 Rotterdam niet meer in ?

Rik -offtopic

Auto's op Benzine va 1992 en nieuwer.

Auto's ouder dan 1992 met K6 U9 of E2 op kenteken.

Dieselauto's van 2002 of nieuwer.

Het mooie is dat mijn 1986 Ascona-C C18NE voorzien is van een geregelde katalysator en dus eigenlijk K6 op kenteken had moeten hebben.

Deze is waarschijnlijk omdat het extra gedoe geeft om een niet in nederland geleverde motor op kenteken te zetten voor het gemak ingevoerd als 18E motor.

Hierdoor is de katalysator niet geregistreerd, en mag ik Rotterdam niet in.

Maar ga ik bij een Duitse Opel dealer op Fahrgestelnummer ewn groene sticker halen krijg ik deze gewoon.

Zo krom is het.

ja dat klopt willem maar toch.. vaak is het achterstallig onderhoud... en daarmee bedoel ik niet de oldtimers zoals zundap, puch etc ( krytler) dat is dan gewoon leeftijd.. toen speelde het nog niet.. maar bijvoorbeeld die aprilias en retro brommers/scooters waar die blauwe rookwolken uit komen

Ja mijn Collega zijn splinternieuwe piaggio 2takt deed best roken bij koude motor.

Bij warme motor stinken als een malle door die katalysator welke binnen notime verzadigd was en werd vervangen door een uitlaat zonder katalysator (met europese type goedkeur voor de betreffende brommer.

kreeg van de sociale werkplaats een brommer om een post ronde te doen.. was een piaggio fly25 4takt ( blauw kenteken) en ging gewoon euro 95 in en had 37.000 km gelopen en kreeg nooit blauwe rookwolken en niet eens stinken .. wel met een koude motor dat na het starten het blok afslaat

Ik heb jarenlang brommers verkocht en onderhouden voor mn werk, en tweetakt verbrandt gewoon heet, het rendement van zo'n motortje is slecht. Het enige voordeel is dat het simpel in mekaar zit en dus goedkoop geproduceerd kan worden. Verder slijt het als een beer en is de emissie bereslecht. Het slechtste aan de emissie is dat de No² deeltjes nog veel kleiner (PM2,5 deeltjes) en veel schadelijker schijnen te zijn. En de uitstoot is 350000 deeltjes per kubieke centimeter en van een vrachtauto 300000... Dat is allemaal al uitgebreid getest...

http://media.fietsersbond.nl/VVF/VVF_2_2008_fijnstof.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

... wordt alleen geen drol mee gedaan.. want vrachtwagens en kleine diesels worden geweerd terwijl er genoeg brommers rond kachelen

@bart-gsi wrote:... wordt alleen geen drol mee gedaan.. want vrachtwagens en kleine diesels worden geweerd terwijl er genoeg brommers rond kachelen

Precies en dat was mijn punt.

Iets met al die brommers doen levert veel meer op dan de 5 oldtimers die op een dag in Rotterdam rondrijden, want als ik theunm z'n reactie lees zat ik nog flink te hoog met m'n schatting 5-10%:

@theunm wrote:dit doen ze voor de inwoners van de stad.

hier zit die nieuwe partij ( leefbaar rotterdam) achter.

het gaat om 0.2 % van de auto's in de stad duidelijk een gevalletje symbool politiek.

zo verdwijnen er weer harde en orginele young en oldtimers in het oud ijzer.

In Amsterdam worden vanaf '18 brommers geweerd die ouder zijn als geloof 2011. Ook weer z'n pesterijtje, zijn zat brommers van voor '11 die t zelfde uitstoten als een nieuwere.

Denk dat de uitstoot van een 4 takt scooter per km wel mee valt. Lopen 1 op 30/40

Ze pesten je de auto uit met parkeergeld en files. In grote steden is de scooter een beter alternatief dan de auto. Sneller en goedkoper.

Pvda wilde ook al dat er over 10 jaar alleen nog maar electrische autos verkocht worden.... Het staat er al slecht voor voor hun en ik denk dat het hiermee er niet beter uit gaat zien voor ze....

Ach, je moet toch nu al problemen maken voor de komende tijd zodat je ze weer met kromme regelingen kan oplossen. Maar inderdaad, tegen die tijd zijn ze hopelijk uitgestorven. Hoewel het Nederlandse stemvee verbaasd me keer op keer. Moet je eens uitrekenen dat een groot deel van werkend Nederland na 18:00 zijn auto aan de lader hangt. Haha, doe maar een dozijn nuclaire centrales bijbouwen dan. In 10 jaar my ass. Zelfs 20 jaar is ambitieus.

Dat is in japan al aan de orde.. Mensen hebben een electrische fiets, electrische autos, veel electra in huis.. En om aan heel de vraag van stroom te voldoen hebben ze idd nog een reactor opgestart...

Doe mij dan toch maar een benzine of diesel en dat je gewoon met 10 minuten aan de pomp klaar bent.. Bio diesel en e85 zou ook een optie zijn

Weet niet meer welke stad het was, maar daar zijn die borden te klein om te lezen, moet je bijna stil staan.

Dus diverse bekeuringen vanwege vuile auto zijn ongeldig verklaart.

Trouwens je kan er wel degelijk rijden met een vuile auto, als je maar 25,- per dag betaalde.

Wat een gedachtenkronkel :puke :puke :puke :puke van die politici en ambtenaren :vertag :fy1 :puke

@jethro wrote:Weet niet meer welke stad het was, maar daar zijn die borden te klein om te lezen, moet je bijna stil staan.

Trouwens je kan er wel degelijk rijden met een vuile auto, als je maar 25,- per dag betaalde.

Wat een gedachtenkronkel :puke :puke :puke :puke van die politici en ambtenaren :vertag :fy1 :puke

als het in nederland was.. was dat niet utrecht?? wilde geen autos in de stad hebben ouder dan 5 jaar...

@bart-gsi wrote:Pvda wilde ook al dat er over 10 jaar alleen nog maar electrische autos verkocht worden.... Het staat er al slecht voor voor hun en ik denk dat het hiermee er niet beter uit gaat zien voor ze....

En de voertuigen met uitlaten eronder, die mogen naar de oudijzerboer.

Politici die 10 jaar voor uit plannen....................................................

Dit is zelfmoord van de PVDA.

Niemand zal dat pikken, hier komen rellen van.

Femke Halsema GROEN LINKS, tuft ook in een oude dikke BENZ rond. :hmmz

Hoe noem je dat?

@bart-gsi wrote:@jethro wrote:Weet niet meer welke stad het was, maar daar zijn die borden te klein om te lezen, moet je bijna stil staan.

als het in nederland was.. was dat niet utrecht?? wilde geen autos in de stad hebben ouder dan 5 jaar...

Gisteren ook POWNED gekeken? :thumb

Terug
Naar boven