De pinning weet ik niet exact, maar met een DMM kun je wel iets doen als je het volgende weet:
In de open connector:
Er zijn 4 draden, die gaan naar 2 componenten, dus je hebt 2 groepjes van 2 draden die onderling geisoleerd zijn
Op een groepje van draden zit een weerstandje dat gebruikt wordt voor de meting van de luchthoeveelheid
Op het andere groepje van draden zit een kleine diode die gebruikt wordt voor het meten van de temperatuur
Verder mijn advies: Ga niet op draden in bedrijf meten om te kijken of er wel goede spanningen staan, maar gebruik gewoon een OBD uitlezertje van twee tientjes om te zien wat de wagen zelf meet. De inlaat temperatuur ligt 0 tot 10 graden boven de omgevingstemperatuur (want de lucht wordt wat verwarmd door de motor en door het passeren van het luchtfilter). De luchthoeveelheid ligt stationair tussen de 2 en 4 gram/minuut (voor een Zafira met Z18XE, en andere wagens zijn wat zuiniger neem ik aan)
Als twee luchtmassameters tot resultaat hebben dat de wagen zich hetzelfde gedraagd is verreweg de grootste kans dat die 2 meters goed zijn, maar dat de wagen een storing heeft, en die storing kan heel wat anders zijn, en veroorzaken dat de hoeveelheid lucht die aangezogen wordt niet de goede waarde heeft, of er is iets in de bedrading of computer waardoor er niet goed gemeten kan worden.
Rij eens een tijdje zonder LMM, en kijk eens of er nog andere storingen zijn.