Ik was vandaag op Astra tourer jacht, en ben veel tourers tegen gekomen met dit probleem.
Door dit forum lette ik er speciaal op.
Er stond een zwarte die was beide kanten van dakrails van voor naar achter wit, in de naad.
Verder nog drie gezien wel moet ik zeggen allemaal donkere, dit kan toeval zijn.
Ik heb in de schade bisnis gewerkt en ik heb eens goed gekeken war er nu aan de hand is, wel het wit wat je ziet is kit, tussen de dakrails en deurkant zit een diepe naad welke gekit is met witte kit.
Daar laat de lak van los.
Ik denk dus aan een hechting probleem van lak op kit..
Niet fraai en ook tja dit mag toch niet voorkomen, en dit moet eigenlijk allemaal kosteloos verholpen worden vindt ik.
Ik kan de mensen wel geruststellen het gaat niet roesten.
Ik had oog op de zwarte die heeft dus beide geulen/naden wit....
De Officiële Opel dealer wil het kosteloos repareren.
Uit ervaring weet ik zo'n auto hoeft niet eens naar een schade bedrijf, het kan bij de dealer met spotrepair.
Beide zijkanten binnenhemel los, dan dakrails eraf, zodat je er goed bij kan om schoon te maken en af te plakken, en dan juist te behandelen met hecht middel en weer netjes in kleur.
Ik keek bij modellen van 2014 en nieuwer daar niets gezien.
Maar ik ga er nog meer kijken wie weet kom ik ook nieuwere tegen.
Wel altijd grappig als je die ogen ziet van verkoper en werkplaats chef.... dat niet alle klanten meer dom zijn maar dat we internet en forums hebben :angel .
Kortom wordt vervolgd.
vr gr Arnold
Door dit forum lette ik er speciaal op.
Er stond een zwarte die was beide kanten van dakrails van voor naar achter wit, in de naad.
Verder nog drie gezien wel moet ik zeggen allemaal donkere, dit kan toeval zijn.
Ik heb in de schade bisnis gewerkt en ik heb eens goed gekeken war er nu aan de hand is, wel het wit wat je ziet is kit, tussen de dakrails en deurkant zit een diepe naad welke gekit is met witte kit.
Daar laat de lak van los.
Ik denk dus aan een hechting probleem van lak op kit..
Niet fraai en ook tja dit mag toch niet voorkomen, en dit moet eigenlijk allemaal kosteloos verholpen worden vindt ik.
Ik kan de mensen wel geruststellen het gaat niet roesten.
Ik had oog op de zwarte die heeft dus beide geulen/naden wit....
De Officiële Opel dealer wil het kosteloos repareren.
Uit ervaring weet ik zo'n auto hoeft niet eens naar een schade bedrijf, het kan bij de dealer met spotrepair.
Beide zijkanten binnenhemel los, dan dakrails eraf, zodat je er goed bij kan om schoon te maken en af te plakken, en dan juist te behandelen met hecht middel en weer netjes in kleur.
Ik keek bij modellen van 2014 en nieuwer daar niets gezien.
Maar ik ga er nog meer kijken wie weet kom ik ook nieuwere tegen.
Wel altijd grappig als je die ogen ziet van verkoper en werkplaats chef.... dat niet alle klanten meer dom zijn maar dat we internet en forums hebben :angel .
Kortom wordt vervolgd.
vr gr Arnold