@johan1981 wrote:Bedankt voor jullie reacties, ik begrijp dat er niet echt iets aan te doen is, behalve het hemeltje er helemaal uit halen en er dan iets mee doen.
Wel balen, want laat alleen achterin laadruimte een flap los. Zou het door hoge vochtgehalte in auto komen? Want ik moet de lekkage bij de voordeuren ook nog oplossen. Staat na een regenbui steeds water in de voetenruimte.
Dat hemeltje is er zo uit, dat is het probleem niet hoor. Het is alleen zo fragiel dat er niks mee aan te vangen is haast. Om hechting te krijgen moet je een stevige, schone ondergrond kunnen maken, en het probleem is dat dat foam gewoon vergaan is. Daar kun je niks aan lijmen omdat het volgende week een millimeter dieper loskomt in het foamlaagje. Dat komt dan los met nieuwe lijm en al. Het vinyl krijg je nog wel schoon, dat is het punt niet, maar de onderschaal is een hele uitdaging. Ik heb wel eens overwogen om het op te bouwen met vezel en epoxy, dan maak je snel een heel stevige ondergrond, zoals polyester bootjes ook gemaakt worden. En daarna bevlokken...
Dat soort hemeltjes zouden voor velen de hemel zijn! :jerry Zit misschien wel handel in!
Je kan een Nexia hemel pakken, die is ook nog veel dikker. Die is er zelfs nog nieuw, maar wees bereid 250 euro te dokken, en al snel nog 150 euro er bovenop voor orderkosten. Kan je heel wat ritje voor naar de sloop rijden op goed geluk!
@johan1981 wrote:
Ik denk dat het bij de buitenspiegels weg komt, dus die gaan er binnenkort af en denk met siliconenkit weer op.
Helpt niet...
Weet je, het HOORT daar te lekken. Deuren zijn GEMAAKT om te lekken, daarom zit er ook afwatering onderin. Het probleem bij de Kadett is dat het onderweg de verkeerde afslag neemt en onder het deurpaneel terecht komt, en dan zit het zo in je auto. De enige remedie is die deurfolie in te knippen bij de grote onderste gaten, en de flap naar binnen te duwen, zodat het water weer de goede kant op gedwongen wordt...
Zo dus:
Overigens zijn er nog vele andere mogelijke plekken waar het binnen kan komen, maar deze is sowieso bij elke Kadett gaande. Dit is gewoon een ontwerpfout.