origineel gepost door GSE
Ik vind het echt knap Rinus hoe jij altijd die waardes voor de dag kunt toveren...
1 op 11 met een 2500E automaat blijft me verbazen zelf 1 op 9 had ik bijzonder gevonden...
Als je die waardes al echt haalt,dan rij je niet maar doe je zuinigheids ritten maken,want ik ken niemand die zulke waarde haalt of zelf maar in de buurt komt.
Ga der bij een carby maar vanuit van 1 op 5/6 misschien op de lange reis 1 op 7 max 8.
De carby blokken zijn de grootste zuipers die je kunt vinden
Nee hoor, geen zuinigheidsritten, maar wel lange stukken, bij 110 a 120 Km p/u. constant. En ik tover niet, maar ik haal het echt wel. Laatste lange rit met de Monza door Duitsland zowat 800 km gehaald op 1 volle tank. Nog een paar liter over, maar gele lampje ging nog net niet branden (lichtte wel flauw op in een scherpe bocht).Ik sta er zelf ook versteld van. En op kortere stukken, dan bedoel ik stadsverkeer gemixt met snelweg, haal ik uiteraard ook lagere waardes, maar ik ben nooit echt lager uitgekomen dan 1 op 8. Bijvoorbeeld bij een toerrit, waar je veel secondaire en B-weggetjes rijdt, veel tempowisselingen hebt , stil staat en weer optrekt, enz, gaat het verbruik natuurlijk omhoog.
En die andere twee carb motoren die ik heb, hebben dat verbruik ook, wat ik neergepend heb. Op vakantie naar Praag, van mijn huis uit iets van 920 km, met de Rekord, 50 km voor de Tsjechische grens getankt. En toen ging er 65 liter in (dus nog 5 liter aanwezig). Ik had een reservetank bij me met 10 liter benzine, maar die heb ik niet gebruikt. Snelheid 100/110 km per uur gemiddeld.
En dus zat ik met m'n idee, dat een carb 6 pitter in de buurt van de 1 op 6 a 7 niet echt op het verkeerde pad.
En uiteraard heb je in de winter ietsje meer verbruik.