Hallo Beste Opel liefhebbers,
Ik ben sinds januari vorig jaar de trotse eigenaar van een Opel Ascona B 1.9 N de Luxe uit 1978,
een prachtexemplaar, heeft altijd binnen gestaan.
Er moest wel het een en ander (motorisch) aan gebeuren, maar het meeste is nu opgelost.
Er is echter 1 hardnekkig "probleem" : De tankdop blijft maar benzine lekken.
Er zat een tankdop bij met slot, zonder sleutel, die lekte al.
Vervolgens nog 2 andere typen tankdoppen geprobeerd, maar helaas, het blijft lekken, vooral als ik
net getankt heb. Nou slaat de benzinepomp al vrij snel af bij het tanken, daarom hou ik de tuit v d
slang er ook wat gedraaid in. Maar hij is nooit nokkievol.
Bij de laatste tankdop zonder slot heb ik een nieuwe rubberen afsluitring gesneden, de oude was aan het
verteren, dus dat zou de boel eigenlijk goed af moeten sluiten, maar toch weer steeds benzinestrepen op de lak en
stank in de cabine !
Kunnen echter kenners mij adviseren wat ik nog kan doen om dit "incontinentieprobleem"
op te lossen ?
Heeft het misschien ook iets met de ontluchting te maken ?
Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie, bij voorbaat mijn dank daarvoor.
Ik kan desgewenst ook foto's sturen van de geprobeerde tankdoppen.
Opelgroeten van M.
Ik ben sinds januari vorig jaar de trotse eigenaar van een Opel Ascona B 1.9 N de Luxe uit 1978,
een prachtexemplaar, heeft altijd binnen gestaan.
Er moest wel het een en ander (motorisch) aan gebeuren, maar het meeste is nu opgelost.
Er is echter 1 hardnekkig "probleem" : De tankdop blijft maar benzine lekken.
Er zat een tankdop bij met slot, zonder sleutel, die lekte al.
Vervolgens nog 2 andere typen tankdoppen geprobeerd, maar helaas, het blijft lekken, vooral als ik
net getankt heb. Nou slaat de benzinepomp al vrij snel af bij het tanken, daarom hou ik de tuit v d
slang er ook wat gedraaid in. Maar hij is nooit nokkievol.
Bij de laatste tankdop zonder slot heb ik een nieuwe rubberen afsluitring gesneden, de oude was aan het
verteren, dus dat zou de boel eigenlijk goed af moeten sluiten, maar toch weer steeds benzinestrepen op de lak en
stank in de cabine !
Kunnen echter kenners mij adviseren wat ik nog kan doen om dit "incontinentieprobleem"
Heeft het misschien ook iets met de ontluchting te maken ?
Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie, bij voorbaat mijn dank daarvoor.
Ik kan desgewenst ook foto's sturen van de geprobeerde tankdoppen.
Opelgroeten van M.