Lekkage bij koelwaterklep (?)

Hallo mensen,

Ik heb een Opel Corsa 1.2 16V op LPG G3 van bouwjaar 1999. Een oudje dus.

Sinds vanochtend kamp ik met het probleem dat ik koelwater verlies. De lekkage is zichtbaar bij een "klep", welke tussen de koelwaterslangen gemonteerd zit die richting de kachel radiateur leidt. De ANWB heeft nu 2 vacuüm slangetjes met elkaar aangesloten, welke normaliter op een "kastje" met bedrading aangesloten zit. De ANWB heeft deze 2 vacuüm slangen nu met elkaar verbonden opdat ik richting huis kon gaan. Wanneer de motor draait ontstaat er nl. een vacuüm die, bij normaal aangesloten vacuüm slangen, een klep aanstuurt van het koelwatersysteem. Omdat het vermoeden bestaat dat deze klep defect is, heeft de ANWB deze klep "omzeilt" en betreffende vacuüm slangen direct met elkaar aangesloten. Ik wil nu deze "koelwater klep" vervangen, maar weet niet waarvoor deze dient. Weet iemand welke functie deze "klep" heeft? Ik probeer enkele foto's toe te voegen om een en ander te verduidelijken, maar weet niet of dit gaat lukken...

sg661i.jpg


16jpo8z.jpg


2mhwqxy.jpg


Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Ik heb het onderdeel (specifiek op type motor) net gekocht bij de Opel dealer! De benaming: kachelklep. Vreemd dat de man van de ANWB dit niet wist.. Enfin, zo meteen de defecte kachelklep vervangen en we kunnen weer rijden mét verwarming én zonder koelwaterverlies!

Dit is dan de kachelklep.

akfo82.jpg


j9wnqr.jpg
 
3wegklep, voor modellen met airco.



Deze sluit warmwater toevoer naar de verwarming af als de warmkoud mengknop geheel op koud gedraait staat.

Dit om een betere koelende werking van de airconditionig te verkrijgen



Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
 
Terug
Naar boven