@theunm wrote:net heel fearless zijn topic doorgelezen
zijn circuit slet zo noemde hij zijn corsa woog 900 kg met een halve tank brandstof
en hij had er een 2 liter 16v in.
en hoever wil je strippen ?
wil je hem ook weer kunnen opbouwen voor verkoop of rijdt je hem op
achterbank iets van 25 kg
stoelen vervangen door polyester kuipjes winst 25 kg
isolatie onder de vloer bedekking vandaan 10 kg
teer matjes er uit halen 2 tot 3 kg
reservewiel vervangen door pompje en plakset
als je de auto niet op straat gebruikt.
kun je bumpers ook eens verwijderen en alle overbodige binnenwerk verwijderen
dashbord volledig verwijderen alleen de klokjes op een steuntje
overbodige bedrading uit de draadboom halen
theun
er valt inderdaad vrij veel mee te behalen. ik ben ook bezig om mijn corsa a te strippen maar deze is gewoon voor straatgebruik king: . bij mij is de bedoeling om onder de 700 kg uit te komen met mijn c20xe erin :angel
als je wilt gaan strippen kan je dan eens gaan denken aan de kachel radiateur te verwijderen in combinatie met het complete dash. lexaan raampjes(makkelijk zelf te maken) en dan gelijk de binnenkant van je deur leeghalen. dit levert op een corsa deur tot wel 11 kg. per deur op. frame uit je motorkap halen, 4kg. achterklep leeghalen, ook een paar kilo. 1 poly kuipstoel erin van een kilo of 5/6. een corsa a stoel weegt een goede 20 kg per stuk. door beide stoelen te verwijderen en 1 poly stoel terug te plaatsen bespaar je dus een goede 35 kilo. bumperbalken verwijderen of minimaliseren, enz.
als je begint met strippen zou ik het wel meteen goed doen. elke keer een paar kilo merk je niet zo hard, maar als je ineens 150 kilo kwijt bent, dan maakt het een redelijk verschil :thumb