Order toch moeten wijzigen :swear bestelling door importeur on hold gezet!!
Auto kon wel geproduceerd en geleverd worden dit jaar, echter productielijn voor schuif/kantel/panoramadak vol voor dit jaar...
Dus zonder kan wel dit jaar, of 3mnd langer wachten..
ivm af fabriek 19" wielen, gaat de bijtelling in 2016 van 20 naar 25%... oftewel 75 euro per maand netto extra, maal looptijd (=max 200000 km, in mijn geval ongeveer 44 maanden) betekend 3300 euro extra :thumbdown dat is 3x de prijs van het schuifdak...
Wat nu, wil dat dak, het was de 1e optie die ik aanvinkte...
op standaard wielen leveren in 2016 en dan inruilen op orgineel skoda lichtmetaal was een optie, alleen met 19 inch betekend dit 30 euro per maand extra..(vooral door ROB), in ieder geval beter als 75.. maar ik dacht dat is ook dik 1100 euro, en daar kan ik in de komende 3 (4) jaren heel wat onderhoud door de VOD aan de zafira laten doen.
Andere optie, na levering op orgineel LMV inruil met bijbetaling op orgineel skoda 18 inch, (ook 235 breed net als bij 19, alleen 45 hoog ipv 40), gekozen voor de mooiste die ik kon vinden (niet turbinemodel maar 10spaaks/dubbel 5 spaaks), daarmee hield ik nog zo veel leasebedrag over dat ik ook achteraf een wegklapbare trekhaak kon monteren.
hiermee bleef ik net een paar euro (evenveel als voorheen) onder het leasebedrag... dus hiervoor gekozen.
Geen 19 inch, 3 maanden later..18 inch met wegklapbare trekhaak en toch het Glazen dak, 1% meer bijtelling..
Vandaag de RRNNLT ingeleverd/doorgeschoven, en een splinternieuwe Hyundai i40 combi diesel ontvangen voor de komende 5 maanden.
Mooie bak, veel opties zoals stuurverwarming, lane assist, elektrische stoelen, lmv, sportknop,nog veel meer.
Hiermee bespaar ik de komende maanden op bpm, en komt mijn omgerekend maanbedrag
over de gehele looptijd slechts 4 euro hoger uit als voorheen!
Maar nu toch weer blij!, Franse meuk weg, order nu definitief, en voor de komende 5 maanden ook iets nieuws/leuks!