Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Lampje van airbag en motorstoring branden niet op contact.
Ik heb sinds kort een Corsa B 1.2 16v, nu is mij opgevallen dat de lampjes van airbag en motorstoring niet branden als hij op contact staat. Ik kwam daar pas achter toen ik het handboek aan het doorlezen was. Iemand een idee.
Ik heb de auto 5 dagen rijdt op zich goed, heb alleen nu 2 keer gehad dat hij bij wegtrekken bij laag toerental (minder dan 1000rpm) hij even inhoud, morgen ga ik iig terug na het bedrijf waar hij is gekocht, ik verdenk zelf de stationair toerentalsensor of de luchtmassameter.
ja best wel daarom vroeg ik ook naar de lampjes..wil niet lullig doen maar misschien had de auto al een storing, hebben ze de lampjes er gewoon uit gehaald en hem daarna aan jouw verkocht
eerst kijken naar de lampjes, zijn die er uit gehaald klacht dienen bij het bedrijf. ze verkopen jou dan een auto met met mankementen zonder jou daar iets te hebben over geïnformeerd en dat is strafbaar...
@corsa14slow wrote:eerst kijken naar de lampjes, zijn die er uit gehaald klacht dienen bij het bedrijf. ze verkopen jou dan een auto met met mankementen zonder jou daar iets te hebben over geïnformeerd en dat is strafbaar...
Zo zwart-wit is het gelukkig niet. Er is ook nog zoiets als onderzoeksplicht.
Ben vandaag al bij het bedrijf geweest, ik vermoed dat de luchtmassameter niet helemaal goed is. Op het forum heb ik al gelezen dat je het beste een originele van Opel (Bosch) kunt monteren. Hoe is het met de losse sensor van Pierburg.
Een originele Bosch kost bij Günter Thomsen een stuk minder. Ik heb er 128,90 voor betaald en dan ligt hij volgens mij ook nog even later hier op de mat.
Dat is nog wel te doen, zal eens informeren bij een dealer in Duitsland of de LMM hetzelfde kost als bij: http://www.opel-thomsen.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
De corsa loopt inmiddels weer goed, na de bougies te hebben vervangen heb ik gelijk de carterventilatie en gasklep gereinigd. Hij rijdt nu echt heel wat beter.
@Renkema wrote:@corsa14slow wrote:eerst kijken naar de lampjes, zijn die er uit gehaald klacht dienen bij het bedrijf. ze verkopen jou dan een auto met met mankementen zonder jou daar iets te hebben over geïnformeerd en dat is strafbaar...
Zo zwart-wit is het gelukkig niet. Er is ook nog zoiets als onderzoeksplicht.
Alsof ik bij een dealer het dashboard open mag schroeven om te kijken of er lampjes ontbreken.