@RISL wrote:Nu ben ik niet zeker van wat ik nu ga zeggen, maar ik doe het toch. Ik hoop dat iemand het kan bevestigen of kan ontkrachten.
Volgens mij is dat officieel dus niet de stabilisatorstang, maar de koppelstang.
Volgens mij is dit de stabilisatorstang (deze is niet van een Opel, maar ze hebben ruwweg allemaal dezelfde vorm):
Die tordeert een beetje als er een wiel inveert en zorgt er daarvoor dus dat de andere veer ook onder druk wordt gezet, waardoor de wagen dus wat vlakker blijft in de bocht.
Wat jij in je link weergeeft koppelt volgens mij de stabilisatorstang van hierboven aan de veerpoten.
Maar nogmaals, ik ben er niet zeker van, wacht even met conclusies tot iemand anders dit bevestigd of ontkracht.
Dit verhaal klopt helemaal. Grote foto is de stabilisatorstang welke idd met een koppelstang aan je veerpoot zit.
Een kapotwiellager zal op redelijke snelheid constant zoemen en bij een lage snelheid meer schuren. Het geluid wat je beschrijft zou ook wel eens kunnen duiden op een gebroken veer, laatste stukje net onder in de schotel.
Suc6 met het onderzoek en
Safe driving Jurgen