J jutoma Komt weleens kijken 16 aug 2013 #1 Ik hoor voor maximaal 3 seconden een rateltje bij koude start, ik heb net mijn solenoids schoongemaakt maar hoor het nog steeds. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Mvg, Martijn
Ik hoor voor maximaal 3 seconden een rateltje bij koude start, ik heb net mijn solenoids schoongemaakt maar hoor het nog steeds. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Mvg, Martijn
P PaulAstra Komt weleens kijken 16 aug 2013 #2 Geluid komt waarschijnlijk van je nokkenastandwielen. (die zijn hydraulisch verstelbaar). Door deze te vervangen is het geluid waarschijnlijk weg
Geluid komt waarschijnlijk van je nokkenastandwielen. (die zijn hydraulisch verstelbaar). Door deze te vervangen is het geluid waarschijnlijk weg
wim-v6 Forumbewoner 16 aug 2013 #3 Stellers (selenoids) inderdaad.. Mocht dit erger worden, nieuwe plaatsen, voor het plaatsen Filtertjes eraf wippen!!! Willem
Stellers (selenoids) inderdaad.. Mocht dit erger worden, nieuwe plaatsen, voor het plaatsen Filtertjes eraf wippen!!! Willem
J jutoma Komt weleens kijken 17 aug 2013 #4 Vandaag was ie stil bij het starten, bedankt voor de antwoorden.
J jutoma Komt weleens kijken 18 aug 2013 #5 Ik heb het rateltje toch weer terug gekregen, moet ik beide filtertjes eraf halen en het filtertje bovenop ook? Volgens mij las ik ook dat ik mijn ecu moet laten updaten. http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-h/index.php?id=3028" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het rateltje toch weer terug gekregen, moet ik beide filtertjes eraf halen en het filtertje bovenop ook? Volgens mij las ik ook dat ik mijn ecu moet laten updaten. http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-h/index.php?id=3028" onclick="window.open(this.href);return false;
wim-v6 Forumbewoner 18 aug 2013 #6 gaat ie niet minder van rammelen, van een electrische update. Rammel is een mechanisch probleem namelijk. Jouw link geeft ook aan, dat na het inrijden van de motor deze filters niet meer nodisg zijn. je moet bijde filter ringetjes Compleet verwijderen. Willem
gaat ie niet minder van rammelen, van een electrische update. Rammel is een mechanisch probleem namelijk. Jouw link geeft ook aan, dat na het inrijden van de motor deze filters niet meer nodisg zijn. je moet bijde filter ringetjes Compleet verwijderen. Willem
S stefanDTI Loopt hier de deur plat 18 aug 2013 #7 Als hij blijft ratelen , moet je de nokkenas verstellers zelf vervangen die op de nokkenas gemonteerd zitten.
Als hij blijft ratelen , moet je de nokkenas verstellers zelf vervangen die op de nokkenas gemonteerd zitten.
J jutoma Komt weleens kijken 18 aug 2013 #10 bedankt Willem. :wors Ik ben trouwens erg veel van deze klachten tegen gekomen tijdens mijn zoek tocht, er zouden zelfs gemodificeerde filtertjes komen.
bedankt Willem. :wors Ik ben trouwens erg veel van deze klachten tegen gekomen tijdens mijn zoek tocht, er zouden zelfs gemodificeerde filtertjes komen.
wim-v6 Forumbewoner 18 aug 2013 #11 er is een modificatie inderdaad. en dat is dat bij het monteren van de nieuwe stellers de filters verwijderd dienen te worden. willem
er is een modificatie inderdaad. en dat is dat bij het monteren van de nieuwe stellers de filters verwijderd dienen te worden. willem
J jutoma Komt weleens kijken 18 aug 2013 #12 Willem, nog 1 vraagje: Mijn zoon werkt bij Mercedes en kan dus op zaterdag samen met mij klussen, is de vol syntheet die zij schenken ook goed voor mijn Vectra 1.8xer ? GroetjeS, Martijn
Willem, nog 1 vraagje: Mijn zoon werkt bij Mercedes en kan dus op zaterdag samen met mij klussen, is de vol syntheet die zij schenken ook goed voor mijn Vectra 1.8xer ? GroetjeS, Martijn
wim-v6 Forumbewoner 18 aug 2013 #17 niks mis mee... Jij krijgt het gratis of voor weinig hoop ik de Naam Helix hadden ze haast beter HELING kunnen noemen haha...
niks mis mee... Jij krijgt het gratis of voor weinig hoop ik de Naam Helix hadden ze haast beter HELING kunnen noemen haha...
J jutoma Komt weleens kijken 19 aug 2013 #18 Filters zijn eruit en geen ratel ( tot nu toe ) bij het starten. Stiekem even contact gezocht met de Opel werkplaats en garage 1 zei: Nooit van gehoord, wij hebben dit nog nooit gedaan. Garage 2 gaf volmondig aan dat deze oplossing vaak word toegepast. :hmmz
Filters zijn eruit en geen ratel ( tot nu toe ) bij het starten. Stiekem even contact gezocht met de Opel werkplaats en garage 1 zei: Nooit van gehoord, wij hebben dit nog nooit gedaan. Garage 2 gaf volmondig aan dat deze oplossing vaak word toegepast. :hmmz
S stefanDTI Loopt hier de deur plat 19 aug 2013 #19 Het is een erkend probleem van de Z18XER , maar niet iedere dealer wil dat toegeven.