Koppeling

ckadett16v

Post weleens wat
Hallo,

Ik merk dat mijn koppeling minder wordt, maar nu weet ik niet precies

meer wat ik 10 jaar geleden gemonteerd heb. Had het wel ergens opgeschreven

maarja haha. Ik heb een C20xe met een 1.8S bak, nu dacht ik dat ik een c20xe

drukgroep heb gebruikt met een c20let plaat. Maar zeker weten weet ik het niet

en misschien zijn er ook wel andere/beter opties.

Alvast bedankt.

Die combinatie past, heb ik met F28 ook mee gereden, en dat is een Getrag bak, denk jouwe ook? Dus zou best kunnen dat die ingaande as splines dan wel het zelfde zijn ja. In elk geval past een XE drukgroep gewoon op een F28 plaat zonder problemen. Wel berust ik mijn ervaring op een plat vliegwiel en geen komvliegwiel...

Het zit namelijk in mijn c kadett had ik er niet bij gezet, weet iemand of deze

combinatie klopt of dat een andere beter is.

Gr

Heb je die bak los nu? Ik heb hier een F28 en een koppelingsplaat liggen nog, wil best even met de schuifmaat er op en de splines tellen van de price as?? Je mag deze koppelingsplaat evt. ook overnemen, heeft nog wel wat leven in zich, heb er zelf nog even mee gereden en had hem bij de F28 bak er bij gekocht. Drukgroep heb ik ook nog wel voor plat vliegwiel.

@Vinci, heb hem momenteel nog niet los liggen omdat ik eerst alles wil hebben voordat ik het los ga halen. Wil ook gelijk een lichter vliegwiel monteren, en als ik m uitelkaar op de brug heb is het zn sta in de weg.

Jij hebt dr n kom vliegwiel aan toch?

Zoja gewoon de drukgroep en plaat van een c20let nemen

Zonee dan de drukgroep van een XE en plaat van een LET

Diameter en dikte van beide platen is gelijk

Alleen een xe plaat heeft 24 splines en een let 14

het is idd een let koppeling. bij die van mij heb ik het volgende:

- plat vliegwiel c20xe

- plaat: c2.0LET

- drukgroep: c20xe

- druklager: manta 1.8S

@odth ik heb een plat vliegwiel dus ik kan gewoon een plaat van een let nemen en de drukgroep van de xe. Er lag me nog wel iets van bij, maar wist niet zeker dat dit de goeie combi was.

Bettus accu en otdh bedankt voor jullie reactie, kan de xe drukgroep trouwens ook wel wat extra vermogen aan voor toekomstplannen.

Hey

De std koppeling ( volledig xe ) hield het bij mij met een c20let vol tot 220pk met 300nm aan de krukas daarboven begon die te slippen

De plaat van een let kan wel iets meer hebben, maar de drukgroep geeft t gewoon op

@otdh wrote:Hey

De std koppeling ( volledig xe ) hield het bij mij met een c20let vol tot 220pk met 300nm aan de krukas daarboven begon die te slippen

De plaat van een let kan wel iets meer hebben, maar de drukgroep geeft t gewoon op

Kijk hoef ik me daar geen zorgen over maken, voordat je dat er uit hebt atmosferisch. De drukgroep is idd de

zwakke schakel maar voor mij dus dik voldoende. Kan de plaat gewoon gemonteerd worden zoals het hoort dus

niet andersom als met een 2.4 plaat.

Terug
Naar boven