koppeling probleem

hey tim is het misschien makkelijk om me email te geven dat praat ook even makkelijker en ik ga anders morgen of zo ff kijken ben nu net klaar met alles en is een beetje warm :)

@zwelgje1977 wrote:hey tim is het misschien makkelijk om me email te geven dat praat ook even makkelijker en ik ga anders morgen of zo ff kijken ben nu net klaar met alles en is een beetje warm :)

is goed ik stuur wel even een PM

Volgens mij heeft een Astra-G altijd een hydraulische koppeling!

Misschien is het verstandig om eens iemand in de auto te laten rijden die er echt kijk op heeft en anders misschien eens vergelijken met een zelfde auto!

F13 op een x16szr??

Me ouders hebben ook een astratje gehad met de motor en daar zat de zelfde bak op me corsa b gsi.. En zou toch echt zeggen dat ik daaraan een kabel zag zitten.. Is al wel 4 jaar geleden dat die astra weg is naargoed...Begin weer te twijfelen.. Heb ze wel gevraagd voor de zekerheid te kijken of er een koppelarm op zit .. Ik neem aan dat een hydraulische koppeling geen koppelarm heeft maar een druklager...

Zwelgje1977:

Ik heb geen bericht van je ontvangen in ieder geval.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

hey wim ja er stond een willem en wim dus bij deze dan bart weet er ook van want ik moet zo werken

het is echt een koppelings probleem bart weet wel wat voor auto het is hahahah en het probleem is dus dat als je moet stoppen hij kan afslaan bij het optrekken want de koppeling komt er laat

en anders bart heb ook me hotmail praat misschien makkelijker

groetjes

Koppeling grijpt pas bij een bijna volledig opgelaten pedaal... Dus ik denk dan een versleten plaat.. Nu ik er nog eens overheen lees..

@Opeltje17... je hebt gelijk.. is hydraulisch...

die 8 kleppen motoren en bakken lijken erg op elkaar...

zit met de c14nz van een corsa b.... die heeft een kabel...

extra vraag over de koppeling..

ik verdenk ook de druk lager.. klopt dit met onderstaand koppel gedrag

de koppeling grijpt laat maar grijpt abrupt waardoor de motor afslaat...

topicstarter zou hier graag wat meer over willen weten

dat is een vaak gehoorde klacht, hard aangrijpen en, trillen/klapperen bij ontkoppelen, zeker vanuit stilstand, dit schijnt onder andere te komen door slappe/versleten/gebroken koppelings-veertjes.

denk niet dat het druklager het probleem is, heb met auto's gereden met versleten druklagers die nog meer herrie maakte dan de auto zelf maar, koppelen deden die nog prima :D

whaha ok.. maar dan bedoel je de veertjes in de koppelingsplaat zelf... maar als die vervangen dient te worden dan is het denk ik wel handig om de druklager erbij mee te nemen.. het ligt dan toch open anders is er een kans dat die straks weer eruit moet

zou altijd alles nieuw er inzetten als de bak er af is koppeling, drukgroep, druklager en, vliegwiel controleren tenzij die er net nieuw in zit natuurlijk :D .

heb een leuke site gevonden over koppelings- problemen met mogelijke oorzaken:

https://www.mijngrossier.nl/tag/druklagers" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug
Naar boven