Ikzelf zit ook met een vraag betreffende sludge in de oliedop.
Nu dacht ik uiteraard eerst het ergste, nl de koppakking maar in dit topic heb ik toch wat dingen gevonden die aardig overeenkomen met mijn auto.
Eigenlijk merkte ik niets aan de auto. Alleen toen ik de olie wilde bij vullen zat er sludge in de dop. Echte mayo
Nu moet ik er wel bij vermelden dat de vorige keer dat ik olie heb bijgevult ik niet precies weet wat voor olie er is bijgegaan. Mijn vader neemt altijd een kannetje mee van zijn werk maar wat voor olie het precies is weet ik niet.
Het kan in ieder geval niet zijn dat ik te korte ritjes rijd. Rij elke week ongeveer 500 km.
Nadat ik dit topic ben tegengekomen ben ik op wat dingen gaan letten:
- Zoals Blue-Dragon hierboven aangeeft zie ik de koelvloeistof in mijn reservoir ook met draaiende motor doorlopen.
- De koelvloeistof is nog perfect rood/roze
- Tijdens het rijden ( ook op de snelweg ) komt de temp. meter van de auto niet boven de 82 graden uit. Als ik een bocht neem zie ik hem zelfs onder de 80 zakken wat ik op zich heel vreemd vindt.
Heren, simpele vraag en ik hoop dat jullie mij uit mijn onzekerheid kunnen verlossen. Is een kapotte thermostaat het probleem wat bij mij de sludge veroorzaakt???
Auto is trouwens een Astra G uit 2003....
Alvast hartelijk dank voor de reacties!