Koppakking defect

Aangetast vanaf koelvloeistof kant van de koppakking.

Het nooit verversen van koelvloeistof is hiervan de oorzaak.

Velen vinden dat niet nodig.

Maar is zeker een van de meest voorkomende redenen van het doorslaan van de koppakking.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

@Haasje17 wrote:Terugslagklep in de slang naar de rembekrachtiger stuk? Of rembekrachtiger zelf.

Ik denk dat er in deze richting nog wat onderzoek nodig is, de rembekrachtiger heeft wel altijd prima gewerkt.

Het is meer van wat ben ik misschien nog vergeten..... iets wat goed verstopt zit misschien...

Ik heb het Vacuum systeem helemaal nagekeken en dat lijkt OK, rembekrachtiger werkt ook naar behoren.

Probleem wat ik nu heb is dat het stationair toerental schommelt (ca0,5Hz), zou het komen door een lek in de uitlaat? Het lek zit hem in het flexibele stuk en vrij dicht bij de lambdasonde....

Een andere vraag is de motortemperatuur, voor het vervangen van de koppakking was deze gedurende langere tijd (aantal jaren) rond de 95gr. Nu regelt hij naar 89 a 90gr, ik begrijp niet helemaal waar het verschil vandaan komt want de koppakking is niet al drie jaar stuk geweest. Wel was de koeling niet altijd voldoende en leek het of deze niet goed door wilde stromen, heb daarom al een keer de thermostaat vervangen zonder resultaat. Nu heb ik bij de laatste actie ook de waterpomp vervangen maar ik kan aan de oude waterpomp ook weinig zien.

@Haasje17 wrote:Kan ook zijn dat je radiateur verstopt zat met troep en nu niet meer.

Zou kunnen, er zit ook weer verse koelvloeistof in. Wellicht zat er in de kop wel een rottigheid, die is nu namelijk ook schoongespoeld.

Ik ben wel blij dat het koelsysteem nu goed werkt kwa temperatuurregeling, er staat ook veel minder druk op het systeem.

Ik moet nog wel de kachelradiator vervangen omdat hij een beetje lekt, daar zie ik eigenlijk meer tegenop dan het hele koppakking verhaal...

Terug
Naar boven