Ik heb de afgelopen week besloten om winterbanden aan te schaffen, vorig seizoen al aan zitten denken, toen heb ik zelfs nog de dag voordat de sneeuw kwam nog nieuwe banden gekocht om mijn Astra. Dat waren michelin pilot exalto 215-45-17. Heel fijne banden, enkel echter voor de zomerdag en goed in de regen.Bijna alle lamellen in de lengte richting. Ik had er geen spijt van, maar wel menig maal gestaan dat ik niet weg kwam bij een rotonde of bollend wegdek. Het is allemaal goed gegaan maar ik heb afgelopen weekend een setje stalen velgen gekocht en nieuwe Vredestein Snowtrac 3 banden, 15" gekocht. Ik heb zitten denken, wil ik de wagen nog jaren blijven rijden, dan kan ik het gewoon doen. Net wat Willen V6 ook zegt, het is eigenlijk een eenmalige aanschaf, je zomerbanden slijten deze maanden niet en in de zomermaanden slijten je winterbanden niet.
Ik hoop er veel plezier van te hebben, maar besef heel goed dat je rijstijl veel belangrijker is. Maar toch kom je zo'n malloot tegen, die harder gaat als hij kan, dan kan ik misschien zelf voorkomen dat er een ongeluk gebeurt.