Ok, de rubbers zijn eruit/af. Ik had een klepverentang besteld, met diverse maten. De kleine maten heb ik niks aan, dus ik heb een kleinere maat iets omgebouwd. Dit omgebouwde klepverenhulpstuk past nu precies onder het randje van de rubbers, en alle rubbers waren er op deze manier gemakkelijk af te wippen. Straks de kop weg brengen om te vlakken, vanavond in elkaar zetten, en morgen erop. Heb er toch een ongemakkelijk gevoel bij, ik ben toch bang dat er iets aan de zuiger (zijkant) mankeerd.
Ik heb nog één vraag: Ik heb geprobeerd de klepstoters te reinigen. Nu heb ik met behulp van lucht met moeite er één uit elkaar weten te krijgen, dus dat schiet niet op.
Nu heb ik nog 2 koppen liggen, dus een ander setje stoters gepakt. Deze gingen wel allemaal makkelijk uit elkaar. Het zuigertje geeft tegendruk, als ik op het zuigertje druk zet en daarna het kleine kogeltje indruk, dan sist hij, dus hij houd zijn druk vast. Tot zo ver geen zorgen. Maar welke set heeft de voorkeur.....Hoort het (met enige moeite) uit elkaar te kunnen, of juist niet?