Ik pak alleen de gegevens die ik heb, en niet een of ander verhaaltje....
en als van fabriekswege de 1.2S met de 52 en 55 pk carburateur motoren is geleverd en dat alleen OHC motoren zijn in de Corsa-A dan zou er inderdaad wat gewijzigd zijn aan het motortype..
de gewone 1.2 zijn de versies met 45pk en daar zitten de 2 geleverde 1.2 OHV motoren dus ook bij.
Dus ik ga uit van zoals het hoort te zijn.
en ja het kan zijn dat iemand een motor omhangt, natuurlijk, maar niet iedere Corsa word terug gebouwd van 52/55 naar 45 pk.
zou ook niet weten waarom.
en nee ik weet niks gelukkig, post nooit wat zinnigs, zoek ook nooit wat uit voor ik iets plaats..
ik hiervoor ook de PLAATJES geplaatst zodat je het verschil kan zien in type motor, en er netjes bij gemeld dat de Alu deksel motoren OHC motoren zijn waarbij hydraulische stoters gemonteerd zitten, en dat de OHV motortjes een Stalen deksel hebben en bij deze de kleppen gesteld moeten worden..
Ik kan ook fouten maken, maar ik weet als geen ander hoe de Corsa's A in elkaar zitten.
we hebben er bergen van in onderhoud gehad, en ik heb ook in 100den instructie boekjes en technische boekwerken gelezen hie het inelkaar steekt omdat ik dat gewoon leuk vind om te weten..
willem