Keuze nieuwe einddemper

@robert_corsa wrote:je zou eens b&a projecten pagina kunnen opzoeken. (zie restauratie pagina)

die kunnen wel wat moois maken voor je

Dat had ik gezien ja, netjes.

Enkel, wanneer ik een vervanger bestel en zelf monteer ben ik voor 50 euro klaar.

Nadeel gaat zijn dat je bij elke keer wisselen een nieuwe pakking tussen het spruitstuk en de kat-pijp moet hebben.

Achter de kat is gewoon een klem verbinding. Even schoonmaken indien nodig, beetje montagepasta eventueel, en dan de klem er op.

Trouwens, zorg wel dat je een paar klemmen klaar hebt liggen. Die gekke dingen willen nog wel eens afbreken omdat ze constant heet worden en weer afkoelen. Worden ze broos van en kunnen breken zodra je ze los draait.

Persoonlijk zou ik de kat met klemmen monteren. Dan heb je niet elke keer een pakking nodig.

Er zijn van die over-zet buis-klem gevallen te krijgen, en dat lijkt me the way to go.

Enige wat je dan nodig hebt, is een zaag bij de eerste keer monteren. Kan je steeds wisselen tussen een los stukje pijp en de kat.

Na het lezen van het topic kan deze vraag hier ook wel bij in het Topic.

Ik wil onder mijn Corsa vandaan een wat zwaarder geluid laten klinken zonder te veel te veranderen.

Na wat rondkijken kwam ik uit op een andere (sport) demper, nu kan ik van iemand een RVS Magnex demper overnemen, zijn hier ervaringen mee?

Gaat om onderstaande demper welk volgens de eigenaar net 1 jaar onder de auto heeft gezeten, het lijkt mij een goede optie aangezien ik een

dubbele pijp niet mooi vind en dit ook wel strak oogt.

5escgy.jpg

Ik heb onder mijn corsa A C20XE een orginele pijp van voor naar achter dus incl. tussendemper en een remus demper op het eind , maar hoor bij mij toch wel heel veel verschil tov orgineel :angel

Maar volgens de RDW site zijn er voor mijn auto geen gegevens bekend wat ik mag hebben kwa dB's , orgineel mocht ik 82 dB hebben , nu na de RDW keuring staat er niks ingevuld :angel :hmmz :angel

@crossagek wrote:Ik heb onder mijn corsa A C20XE een orginele pijp van voor naar achter dus incl. tussendemper en een remus demper op het eind , maar hoor bij mij toch wel heel veel verschil tov orgineel :angel

Maar volgens de RDW site zijn er voor mijn auto geen gegevens bekend wat ik mag hebben kwa dB's , orgineel mocht ik 82 dB hebben , nu na de RDW keuring staat er niks ingevuld :angel :hmmz :angel

zou knap zijn als je een c20xe kan laten klinken als een 8v smallblockje :jerry

@trashmetal wrote:@crossagek wrote:Ik heb onder mijn corsa A C20XE een orginele pijp van voor naar achter dus incl. tussendemper en een remus demper op het eind , maar hoor bij mij toch wel heel veel verschil tov orgineel :angel

zou knap zijn als je een c20xe kan laten klinken als een 8v smallblockje :jerry

ja inderdaad , maar had verwacht dat ze de eisen van een auto met C20XE zouden hanteren , maar staat overal ingevuld "geen gegevens bekend " , dus ben benieuwd bij de eerste staande houding wat oom agent zegt :-P

Terug
Naar boven