kadett E ramen beslaan (erg) bij regen

Denk wel dat het zoeits is.

Het blijft mij toch verbazen hoe VERSCHRIKKELIJK VEEL!! Jonge auto's er altijd KNAP!! beslagen zijn met regenachtig weer, en dan heb ik het niet over auto's van 5jaarof ouder, maar zelfs bijna nieuwe..

Willem

@wim-v6 wrote:Denk wel dat het zoeits is.

Het blijft mij toch verbazen hoe VERSCHRIKKELIJK VEEL!! Jonge auto's er altijd KNAP!! beslagen zijn met regenachtig weer, en dan heb ik het niet over auto's van 5jaarof ouder, maar zelfs bijna nieuwe..

Willem

Misschien te maken met climate control? De meeste nieuwe auto's hebben dat toch?

Kan me voorstellen dat daar vocht achterblijft.

Het is niet voor niks dat geadviseerd wordt om een paar minuten voordat je op bestemming bent je airco uit te schakelen zodat de zaak kan drogen?

Patrick

ik kwam er net achter met de CV inbouw , dat er helemaal geen plastic folie tussen de bekleding en deur zit (rechtachter) , zou dat ook tegen werken als dat er niet zit?

johan

Tis toch wel belangrijk dat er folie achter de panelen zitten.

Ik heb linksvoor verwijderd nadat ik de deurklink heb vervangen.

Ik dacht ook van: heeft geen nut.

Maar ik vond wel met een regenbui een drup water in de kaartenbak.

Dus later toch maar wel folie geplaatst en nu is het klaar.

Rik ;)

Folie is wel belangrijk inderdaad, krijg je vocht van in de auto als dat niet goed dicht zit.

willem

Zo gister nog eens verder onderzoek gedaan naar me vochtprobleem.

Eens de paravaan weggehaalt en ik zag dat onder de kachelmotor een plasje water stond.

Dus kachelmotor weggehaald en wat bleek , dat afvoerrubber zat helemaal dicht met troep.

Dus rubber weggehaald en weggegooit en het water liep mooi, daarna even het ijzer en het rubber van de kachelmotor schoongemaakt en opnieuw gekit.

Toen ging ik vanochtend kijken (vochtig weer) en me ramen waren nagenoeg KURKDROOG dus eindelijk van die zeiknatte ramen af :D :D

Misschien een optie om dat rubber pijpje weg te halen ?

Anders regelmatig even controleren (doe ik ook)

In elk geval mooi dat je het gevonden hebt :wors

Rik :)

@KadAstra-EF wrote:Misschien een optie om dat rubber pijpje weg te halen ?

Anders regelmatig even controleren (doe ik ook)

In elk geval mooi dat je het gevonden hebt :wors

Rik :)

Jaja ik had hem eruit gehaald en niet meer teruggeplaatst ;)

Terug
Naar boven