Ik heb mijn kachel laatst ook doorgespoelt,aangezien ik LPG heb was dit heel gemakkelijk bij de A1:
Op de aansluitingen door het schutbord naar de kachelradiateur heb ik 2 slangen zitten 1tje is de uitgaande slang die gaat naar de verdamper en die heb ik aan de LPG verdamper los gehaalt en de 2de slang de aanvoer slang heb ik aan het T-stuk ter hoogte van het gasklephuis los gehaalt,ik heb toen een koperen pijpje van 10/12mm of wat het ook is in de afvoer gestoken en vast gezet met een slangklem en daar een slang met leiding waterdruk op gezet die ik ook met een slangklem had vastgezet,en het water een tijdje tegen de stroom in laten lopen,maar der kwam niks geks uit,na mijn idee het water was gewoon schoon.
Toen heb ik het advies genomen om soda op te lossen in kokend water en dit een tijdje in de kachelradiateur te laten zitten en dan weer door te spoelen,maar dit leverde ook geen echt resultaat op,kwam weer niks uit,ik heb er 5 liter met soda water doorop geschud en laten intrekken en de zaak weer opnieuw doorgespoelt.
Hij word nu niks of misschien iets warmer als voorheen,het water spoot met een straal uit de aanvoerslang van de kachel,met gewone leiding druk,die ik er vol op heb gezet.
Ik zal morgen de slangen eens verkeerd om aansluiten,dit schijnt ook te werken als het een paar dagen zo zit,of het een mythe is ik weet het niet maar proberen kost niks...
Ben niet tevreden over de A1 kachel,vermogen is na mijn idee te klein,niet te vergelijken met een auto van nu,de kachel is wel snel warm en de uitblaas lucht is lekker warm maar niet heet en krijgt de cabine amper warm.
Als ik het nu boven de 15 graden binnen krijg met buiten -3 is het extreem heet..
Ik hoef niet naakt in de auto te zitten met het zweet dat deruit spuit maar lekker behaagelijk mag gerust das geen luxe..
En als ik het niet warmer krijg dan duw ik er een nieuwe radiateur in van een ander merk die fijnere mazen heeft en meer kanalen,maar zo blijf ik niet de hele winter rondrijden,of de tijd dat ik in NL ben,heb nu toch tijd zat nu het vriest.