Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Volgensmij zit de stekker boven het gaspedaal ergens (daar losmaken) en kachelweerstand onder de parafaanplaat (ruitenwissers) weghalen én in omgekeerde volgorde weer een nieuwe monteren
@BlackDevil wrote:@tamiya wrote:Weerstandjes zitten onder je lichtschakelaar. Daar zit een klep, en daar zitten ze achter. Dit staat trouwens ook in je onderhoudsboekje
Je verwisselt de weerstandjes met de zekeringen. De kachelweerstand bevindt zich onder de inlegbak van het interieurfilter onder een paar kleppen.
Oh lol, tamiya heeft de zekeringkast bedoeld. Naar mijn weten zit de aansluiting voor de kachelweerstand boven je gaspedaal en de kachelweerstand zelf onder de parafaanplaat, zoals BlackDevil zojuist bevestigde.
voorschakel weerdstand zit inderdaad bij je interieur filter. Dus parafaan eraf en dan kan je zo bij die filterbak, en daar achterin zit dan weer die weerstand en aanjager zelf dacht ik.
Ik heb een corsa D 1.7 uit 1999 en ook mijn kachelweestand is naar de maan. Ik heb een vervanger gevonden, maar kon gisteren mijn weerstand niet vinden. Heel mijn parafaan eraf gehaald enz, las ik net dat hij wellicht ONDER mijn interieurfilter zit (heb er niet onder gekeken, gewoon aangenomen dat daar niks meer zat). Is dit tevens ook de plek waar hij zou moeten zitten bij een corsa d? Ik denk ik vraag het toch maar even voordat ik heel mijn parafeen weer los maak
@darthness wrote:Ik heb een corsa D 1.7 uit 1999 en ook mijn kachelweestand is naar de maan. Ik heb een vervanger gevonden, maar kon gisteren mijn weerstand niet vinden. Heel mijn parafaan eraf gehaald enz, las ik net dat hij wellicht ONDER mijn interieurfilter zit (heb er niet onder gekeken, gewoon aangenomen dat daar niks meer zat). Is dit tevens ook de plek waar hij zou moeten zitten bij een corsa d? Ik denk ik vraag het toch maar even voordat ik heel mijn parafeen weer los maak
Zit inderdaad onder je interieurfilter. Filter eruit en om het nog makkelijker te maken neem je de inlegbak en ruitenwissermechanisme ook even weg.
Afhankelijk van de stand van binnen-/buitenluchttoevoer kijk je dan tegen 2 kleppen aan (buitenluchttoevoer gesloten) of direct tegen het wiel van de aanjager (buitenluchttoevoer geopend). Dan kun je ook bij de weerstand. Stekker van de weerstand bereik je gemakkelijk via de voetruimte, bestuurderskant.