ja hoor...WW

dan heb jij geluk arjan dat je wel werkt hebt. vind jou uitspraken wat te gemakkelijk :thumbdown man weet jij wel wat er zich afspeelt in de rest van nederland in plaats van den haag en omstreken. weet je wel hoeveel zzpers bij de voedselbank lopen weet je eigenlijk wel hoeveel er thuis zitten die geen werk hebben. wij horen hier elke week wel 1 of 2 bedrijven die de deuren sluiten moeten. en ik heb vorig jaar door heel nederland gezeten met mijn werk en wij horen overal het zelfde, we weten niet of wij na dit project wel werk hebben. al ben je nog zo positief uitzendbureaus puilen uit van de inschrijvingen van werkzoekende. en ja hier in friesland is misschien minder werk dan daar en nee verhuizen doe je ook niet zomaar om maar te hopen dat je werk vind want ook daar zitten kosten aan. ook aanschaf van een diesel of gasbak is voor vele niet weggelegd

en zzper moet je ook maar kunnen niet iedereen is daar voor weggelegd.

Klopt helemaal, maar dat wil niet zeggen dat de mogelijkheid er niet is om zzp-er te worden,en dat wil zeker niet zeggen dat ik altijd geluk heb,ik zit nu ook thuis omdat er weinig werk is,maar ik ga niet bij de pakken neer zitten en het op zijn beloop laten,eerste maanden van het jaar zijn altijd slap, er vallen hier ook bedrijven met bosjes om,dat betekend automatisch minder werk voor mij

De laatste keer dat ik voor mezelf was begonnen moest ik ook investeren ...

Hoe moet dat nu ? zonder inkomen ?

Oh ja waar een weg is ...

Ga straks even de bank beroven ... king:

Met een Goed Bedrijfsplan kan je knap wat lenen.

Voor jezelf beginnen word hier door het UWV knap gestimuleerd.

Je krijgt een paar maanden Overbruggings tijd, dus WW en je Bedrijfsinkomen tezamen, zonder terugbetalings verplichting.

Informatie avonden, Cursussen etc etc. om je op weg te helpen in het ZZP-en.

En inderdaad zal er niet overal Evenveel werk zijn, het zal in de Niet randstedelijke provinciën wat lastiger zijn om een Baantje Strak in de Buurt te vinden.

Dan zal je wat verder moeten rijzen, of met wat Minder werk en/of inkomen genoegen moeten nemen..

en ja, ik heb makkelijk lullen, ze vragen mij bij andere bedrijven, of ik bij hun wil komen werken, maar dat is ook Puur omdat deze mij Persoonlijk kennen, en weten wat ik dus kan en doe... Laten zien wie je ben is belangrijk.

Ik zit ook in een Bedrijf die in Zwaar weer zit, ivm Weinig werk en Krap Betalende klanten, Grote Concurentie.

Ik moet ook maar Afwachten wat er met de overgebleven mensen gaat gebeuren later dit jaar.

Hoe langer je Thuis zit, hoe ellendiger dit voor je C.V. is, zit je langer als een Jaar thuis zijn er inderdaad VEEL bedrijven die je niet willen hebben.

er is helaas niet altijd wat te vinden in je eigen wensen of Vakgebied, dan zal j toch eens moeten kijken in andere vakken, ook de minder leuke klussen moeten gebeuren, of wat verderop moeten zoeken.

en ja, we hebben het er zelf naar gemaakt met zijn allen, Wij verwende nederlanders willen alleen maar Leuk werk doen, wat naar de zin is, en Verrek, die Oost europeanen spelen daar prima op in, deze werken voor bijzonder schappelijke uurlonen, net zo hard, dan wel harder in de Kas, in de tuin, Op de bouw of andere vervelende zware klussen die wij niet willen doen.

en nu, nu er bedrijven omvallen, Weinig bedrijven het nog erg druk hebben, kunnen hun Gewoon lekker door blijven werken voor hun Hongerloontje.

Het is allemaal onze eigen schuld deze ellende.

De Duur betaalde nederlander is de eerste die er uit gaat..

Willem

heb de indruk dat we weer een beetje afdwalen.

er zit iemand thuis loopt met zn bek tegen een paar gesloten deuren aan.

en wordt hier vervolgens een standje verder de grond in getrapt.

laat je niet gek maken scherp zijn als het seizoen weer begint en je kansen pakken.

niemand weet hoeveel deuren je nog langs mag de volgende kan de gene zijn die wel open gaat

@ Theunm dankjewel.Ik zal zeker m'n best doen!!!!

@ BlendjuH Ik hoop ook inderdaad dat er snel wat komt.Maarja,een schilder zijnde is een mooi vak,maar ontzettend seizoensgevoelig.

Ik denk dat de Kadett de schorsing ingaat,want ik zal er een autootje bij moeten kopen.Ik ga niet met de Kadett naar het werk.En de Volvo meenemen,tuurlijk kan dat,maar als mijn vrouw hem nodig heb zit ze zonder.

En ook nog het feit dat er een kleine op komst is.Lijkt wel of je getest wordt op stressheid.Ik zal wel een baan moeten zoeken!!!

Eerder een moten vinden!!

De meesten zoeken wel maar "vinden" niks

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

sterkte Saluma,

Ik werk zelf bij VDL en in eindhoven staan er genoeg open banen,

zoals ook VDL nedcar zoeken ze weer mensen. dus misschien dat iemand het daar kan proberen.

Het Blijft inderdaad Evengoed Klote... maar je moet niet er met de pakkne bij neer gaan zitten.

Ik heb er alle vertrouwen in, als je wil het Echt wel lukt..

Schildersbedrijven hebben het wel moeilijk, hier evengoed hoor!!!!

De Zwartschilder doet het hier VEEL beter in ieder geval...

Willem

Als iemand een baan weet voor een 25 jarige vrouw in de omgeving Eindhoven/Helmond?

Dan hoor ik dat graag.

Mijn vriendin heeft in 1 maand tijd ongeveer 25 sollicitaties de deur uitgedaan.

Tot nu toe heeft ze zo'n 10 afwijzingen gehad omdat ze niet in het profiel zou passen (te oud) of dat er betere kandidaten tussen zaten (goedkoper en/of jonger).

Van de rest krijgt ze niet eens bericht.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Oh ja.

Ze heeft de opleiding filiaal manager in de detailhandel gehad.

En ervaring in de detailhandel en poets werk bij mensen thuis.

Op het moment werkt ze in de productie aan de lopende band als oproepkracht, omdat er verder niks te vinden is.

Vooral niet fulltime.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Hier ook na 9 jaar bij een energiemaatschappij gewerkt te hebben boventallig verklaard, gelukkig wel een afkoop sommetje meegekregen maar dan werk je leeftijd weer tegen.

Ben je 37 tellen alle jaren voor je 35 ste maar voor de helft mee.

Bij het eerste uitzendbureau waar ik terecht kan kon ik wel meteen aan de slag, alleen was dat € 1000,00 minder als mijn huidige loon.

Heb nu in de afgelopen 2 weken 16 keer gesolliciteerd maar nog geen reactie ontvangen.

Dat open zetten van je cd op werk.nl wat ik hier al gelezen heb zou ik ook eens doen, de uwv heeft me er niet op gewezen alleen 1 briefje u krijgt ww tot okt 2015 en moet 4 keer per maand solliciteren.

Zoekt iemand nog een werkvoorbereider, klantenservice medewerker ik ben beschikbaar.

mooie banen tijd is zeker voorbij. We zijn nu met veel zoekers met weinig banen. Maar je moet altijd de hoop houden dat je snel ander werk vind.

en ook echt actief zoeken, schrijf zo,n 8 brieven per week, hoop dat het snel iets opleverd.

Vrijwel iedereen moet op het moment wel inleveren denk ik zo, sommigen zelfs Flink helaas, maar als het voorlopig is om te overbruggen, moet het maar denk ik.

Bij ons ook mensen die aardig hebben moeten inleveren, maar voorlopig hebben ze werk.

Het is een beetje op met de mooie baantjes denk ik.

Willem

Ik ken het effect, hier al vanaf 2008 geen salaris verhoging gehad en na 6 jaar ga je dan aardig inleveren. Maar ja nog wel steeds werk. Het is hopen op betere tijden. En de mooie baantjes zijn denk ik inderdaad over.

Echt balen als het je overkomt,je kunt het niet voorblijven als dat gebeurt.

Zeker in deze tijd niet.

T zijn de werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Wij als goede arbeidskrachten worden afgeserveerd.

Waardeloos.

Bij mij is het in de administratieve sector en om je heen hoor je dan, er is technisch personeel te kort, ervaren lassers moeten we wel uit polen halen jaja.

Ze bedoelen eigenlijk een nederlandse top lasser krijg max € 2800,00 en een pool last voor veel minder. Ik zie het maar zo, nieuwe maand nieuwe kansen

Terug
Naar boven