origineel gepost door Kimberly
Ik heb vandaag dus met de opel dealer gebeld omdat mijn vader nu toch aan mijn tigra bezig is en gelijk maar zo'n pakking voor de EGR te bestellen.. Nu zeggen zij dat het niet mogelijk is bij een x1.4xe of x1.6xe, omdat het verdere problemen gaat veroorzaken ofzo, en dat het sowieso niet bij Opel bekend is dat dit via de 'officiele' manier kan.. En dat ze geen eens een goed passende pakking hiervoor hebben..
Nadat ik wat rond aan het lezen ben hier klinkt het nogal tegenstrijdig, want op het forum lees ik juist dat het geen problemen op leverd...
Wat vinden jullie?
officieel mag de opel dealer inderdaad de egr niet afdoppen omdat de egr een onderdeel is van de typegoedkeuring en en de toen geldende emmissie eisen.
de dealer kan geen dichtepakking leveren voor de x14/16xe motoren.
de pakking wordt echter wel op een ander model van opel geleverd naar ik meen de meriva of agila, kaneda weet precies welk model.
na montage van de dichte pakking kun je tijdens decelereren geconfronteerd worden met het gele klanten bindingslampje ten teken dat er iets met het emmissiebestrijdings systeem aan de hand is.
het betreft echter een melding en geen storing en je kan ergewoon meedoor rijden het lampje zal uitgaan nadat je de motor opnieuw start.
dit is iets waar je na montage van de pakking mee moet leren leven daar de egr niet weggeprogrameerd kan worden