Is dit eentje met DIS?

[rquote=1848882&tid=140988&author=Vinci]Elke C20XE is zo op DIS om te bouwen hoor.... maar als het er al op zit is dat altijd leuk.

Ik ben alleen niet zo kapot van die KS859 legering, is dezelfde als de KS400 legering en die is vrij zacht...

Volgens mij zijn er later wel nog low noise C20XE blokken gemaakt met coscast en dis...[/rquote]

Klopt die hangt ook in men D kadett

Beste Ik heb een vraag heb een astra gsi c20 xe met m2.8 heb in de week een ander motor gekocht maar deze is een m2.5 kan ik deze zomaar omzetten. Dankuwel allemaal

Ja en nee. Je zult de nokkenas boring af moeten dichten bijvoorbeeld, want daar staat oliedruk op. Dan moet er ook nog een gaatje in geboord en getapt worden om de 'vinger' die langs de nokkenas sensor veegt te kunnen plaatsen. Alternatief is de uitlaat nokkenas overzetten van de DIS motor. Dan moet je wel alleen de distributie loshalen, tenzij je een of ander gereedschap hebt om het nokkenas wiel vast te zetten, maar ik weet niet of dat bestaat. Ik heb zelf de optie 1 gedaan. De positie goed bepalen is wel belangrijk, maar kan op zich goed als je een papiertje op de DIS nokkenas legt en met een vuile vinger een afdruk maakt. Boren en tappen ging op zich probleemloos.

Dat is wel het meest spannende, verder past het allemaal er zo op. Voordeel is wel dat je de distributie dan heb met metalen rollen en de ronde tanden, deze set gaat wel behoorlijk veel langer mee.

Terug
Naar boven