Ik heb geen case aangemaakt, maar ik ben er inmiddels wel achter wat de eventuele oorzaak kan zijn van het geen verbinding kunnen krijgen met de Astra. Indien er een foutmelding is, dan staat er ook een rondje met een 'i' bij. Als je dat aanklikt dan geeft de app aan dat er beperkte connectiviteit is indien er gedurende een bepaalde periode geen ritten zijn gemaakt van 15 minuten of langer. Ik heb dit weekend langere ritten gemaakt en ik kon gisteren/vanmorgen weer gewoon connecten met de Astra.
Ik heb er ook een nieuw probleem bij. Indien ik gebruik maak van Android auto en ik bel iemand (via Voice Control of via het scherm), dan kan ik diegene niet verstaan, ik hoor niets. De andere kant hoort mij wel. Indien ik dan stop en de auto uit zet, dan lijkt de telefoon als normaal, maar hoor ik via de ingebouwde speaker het gesprek. Maar er lijkt geen gesprek actief op de telefoon zelf, dus ik kan ook niet het gesprek stoppen. Ik heb dus in 1 geval de voicemail maar ingesproken na de piep (die ik zachtjes hoorde via de speaker van de telefoon) en toen de telefoon gereset door hem opnieuw op te starten. Redelijk frustrerend en ik heb er dus nog geen oplossing voor gevonden.
De auto rijdt verder geweldig, maar is op lange ritten volgens mij nog niet echt zuinig. Mijn Skoda leek op benzine zuiniger. Maar het is nu ook wel koud en de accu houdt het niet zo lang vol natuurlijk.
Ook is het jammer dat je het paneel voor je neus niet wat meer kan customizen. Het is vrij statitisch en druk. Horiontale toerenteller is niet handig. Bij veel merken kun je meestal een klassieke ronde layout van de snelheid en toeren kiezen. Ook mis ik zoiets handigs als de olietemperatuur. De benzinevoorraad indicatie is niet onleesbaar of zo, maar in mijn ogen wel een beetje onnodig gecompliceerd qua vormgeving en duidelijkheid. Dan is de klassieke blokjesweergave soms gewoon duidelijker en handiger.
De ACC begint wat meer te wennen. Deze staat bij mij op de kortst mogelijke afstand, maar dat is mij toch nog te ver af van de voorligger. Voegt een andere auto in voor je, dan volgt er meteen een 'snelremming' , dat is niet echt ideaal, maar je kan deze remming counteren door het gas iets in te drukken. De Resume functie zorgt er voor dat de versnelling soms een beetje hakkerig gaat (hetzelfde bij het optrekken nadat de voorligger naar rechts is gegaan). Maar dat is peanuts.
Het rijden in een file is echt geweldig. Remt af tot stilstand en trekt weer op door heel iets het gaspedaal aan te tikken. De automatische grootlicht functie is (meestal) handig. Soms een beetje inconsistent en dus heel soms een beetje storend.
Waar ik nog niet aan kan wennen is het feit dat je de schakelaar naar je toe moet halen voor de D en van je af moet duwen voor de R. Dat gaat er bij mij gewoon nog niet in. Ik heb het idee dat iemand dat vanachter zijn bureau zo heeft bedacht..........
Maar we gaan het zien de komende tijd. Het is ook gewoon een beetje wennen. Maar ondanks al deze opmerkingen is het wel een heerlijke reisauto en de AGR stoel zit geweldig. Ik ben een beetje een Renault adept en zat toevallig gisteren in een nieuwe Renault Espace Alpine Edition. Een dure uitvoering die geweldig smoelde. Maar bijn bovenbenen hadden gewoon geen steun. De zitting was (veel) te kort en kon ook niet verlengd worden. De voorkant van de zitting kon ook niet echt omhoog. Dat heeft de (veel) goedkopere Astra met AGR stoelen toch echt veel beter voor elkaar :good: