sinds 1 april een nieuwe insignia. Een prachtige auto, rijdt prima, rijdt zuinig (was 700km op een tank benzine (1.6t), is nu 1200+ km op een tank diesel (moet ik nog ervaren), en dan tank ik zo’n 65 liter), 1x per week tanken ipv 2x of 3x is prettig. Ik heb er inmiddels bijna 2000km mee gereden en hij rijdt gewoon goed. Ik moet hem natuurlijk nog verder uitproberen, maar daar maak ik me geen zorgen om.
Maar, er zijn ook wat dingetjes waar ik nog aan moet wennen of die ik wat minder praktisch vindt.
Ik worstel nog wat met instellingen van de stoel (die vind ik nog niet lekker zitten).
De lichtsensor tbv infoscherm reageert wat traag waardoor er soms weinig op te zien is omdat het buiten licht is en het scherm nog donker.
De navigatie heeft als minpunten:
o Midden op het scherm staat een vak met daarin de huidige weg, over de route heen, waardoor de route niet is te zien.
o Bij verkeersmeldingen wordt zo sterk ingezoomd dat je niet kunt zien waar de problemen zijn.
o Als je overzicht over de route hebt, zoomt de navigatie automatisch in waardoor je het overzicht weer kwijt bent en handmatig moet uitzoomen.
o De menuinstellingen van de navigatie, die zijn te beperkt en onhandig qua structuur.
o (de tomtom van 8jr oud doet het wat dat betreft nog steeds een stuk beter).
• Spiegels kun je dmv een knopje inklappen en moet je met datzelfde knopje weer uitklappen, maar dit had natuurlijk automatisch moeten/kunnen zijn.
• De touchpad werkt slecht. De draaiknop in de vorige insignia’s werkte een stuk prettiger.
Positief:
• Stemcommando’s, al moet ik nog leren wat ik precies moet zeggen om het gedaan te krijgen. Maar het werkt wel.
• Favorieten: niet alleen radiozenders kun je hieronder opslaan, maar ook navigatiebestemmingen. Dat is erg handig. (al hadden dezeknoppen wel iets kleiner gekund)
• AFL, oftewel het automatische licht.
• Touchscreen