Injector stottert!?

Bedankt voor je reactie en het meedenken P.Rutser

goeie naam trouwens! ;)

Ik heb het gelezen en volgens mij heeft die persoon gewoon een legendarisch versleten motor.

De motor van 'onze' Kadett heeft nog geen ton gelopen, en nog goeie compressie

10,5 - 11 - 10,5 - 11

2 weken terug gemeten.

Ik heb een gevoel in m'n buik dat het probleem hier de ECU is,

aangezien die de ontsteking en injectie beiden regelt.

Ik kan er waarschijnlijk via via 1 lenen om te testen of ik gelijk heb.

Maar de 2e via, is op wintersport dus ik moet ff wachten.

Ik hou jullie op de hoogte jongens!

Je kan ook de ECU misschien wel repareren. Kristal is meestal zo'n glimmend metalen dingetje, even lezen welke frequentie er op staat geprint en voor een paar euro is die vervangen...

3_fdu.jpg

Toerental op het filmpje is keurig 6000 a 6200toeren. Max dus, dat hoor je zo.

Normaal max toerental word dus in neutraal prima gehaald.

Dan zal t probleem meestal in gasklep sensor, map sensor, of ecu zitten.

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Was ook mijn eerste gedachte aan begin van het topic Willem, denk eigenlijk dat hij onbelast gewoon de toerenbegrenzer in gaat en dat het probleem lijkt, terwijl er iets anders hem gewoon onder last begrenst al op een lager toerental.

Daarom, meestal is de injector zelf gaar.

Onderbrekingen zijn de onderbrekingen van de toerenbegrenzer op duidelijk 6000 a 6200toeren.

Willem

Hoeveel toeren het precies is weet ik niet,

ik probeerde er achter te komen met m'n storobscoop lamp,

maar wat ik ook doe, die blijft 0 aanwijzen :hmmz

Ik vind het ook eigenlijk helemaal niet interessant,

Het is DUIDELIJK NIET een dusdanig hoog toerental om de begrenzer in te gaan.

Die ECU repareren lijkt me ook wel een grappig klusje Vinci !

Waar zit die ECU eigenlijk?? :angel

De ECU zit in het voetenruim bijrijderskant rechts, achter de plastic kap, die heeft twee dopjes die je er met een scherp gereedschap uit kunt wippen een stuk en dan deurrubber even los trekken op die plek en dan trek je hem er zo tussen uit...

Succes!

Een ding, als de toerenbegrenzer wel op het juiste moment ingrijpt dan is het zinloos om het kristal te vervangen...

Ken het geluid van deze motoren als geen ander, het is duidelijk volle poet!!!

Durf er best een toerenteller aan te hangen, omdat ik weet dat mijn gehoor niet slecht is.

Heb zelf 3 achtkleppers in bezit, weet hoe volle pot aan toeren klinkt, ook op een filmpje.

Wil je m meer laten draaien komen vanzelf de kleppen bij de zuigers op bezoek, en kan je dat arme onschuldige motortje op een hoop flikkeren

wim-v6...

volgens mij ben ik op dit forum met een doel,

dat doel is bij iedereen grotendeels hetzelfde: elkaar helpen

Als ik zeg dat die Kadett bij lange na NIET de toeren haalt wat hij eerst wel deed

dan mag je dat terust van mij aannemen.

Het is geen grapje ofzo!

Het klinkt misschien op het filmpje alsof het oorlog is,

maar dat komt omdat de uitlaat er voor de helft los onder hangt.

Ik kan ook zeggen: oke, je hebt gelijk. er is eigenlijk helemaal niks aan de hand met die auto.

probleem opgelost. tot ziens.

Maar aangezien er ook mensen zijn met informatie waar ik wél in geloof, ga ik daar op af.

M'n plan is om eerst die ECU uit te wisselen.

Dan weet ik dus zeker of dat het probleem is.

Daarna kan m'n broer besluiten of we die, of een andere,

ECU kunnen overnemen voor een schappelijke prijs.

Of de huidige ECU proberen te repareren.

Maar je weet het zelf ook niet zeker?! Als een stroboscoop niet werkt, zet er dan een echte toerenteller op! En als jij denkt dat hier verwarring ontstaat over het geluid doordat de uitlaat loshangt, zet die dan weer (provisorisch) vast en maak een nieuw filmpje.

Je zal er ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ik, maar iemand "aanvallen" om verkeerde info terwijl je zelf geen zekerheid kan geven gaat je ook niet helpen om meedenkers op dit forum te krijgen

Amen

Hang er eerst maar een toerenteller aan, dan kan je verder naar je probleem gaan kijken....

Uitlaat of niet, toerental kan je prima horen als je het geluid van deze torretjes kent.

Let op, door een losse uitlaat klinkt het als je zelf bij de motor staat juist wel als minder toeren.

De aanbieding staat nog hoor, dat ik even met een toerenteller langs komt om te laten zien dat ie zijn max toeren haalt, dit omdat ik 100% zeker van mijn zaak ben, en daarom je op en juiste manier wil helpen.

Zoals eerder gezegd droom ik deze motortjes.

Test ecu hebben we ook nog wel liggen.

hey mensen,

ff een update...

m'n broer had ff een andere ecu bij de sloop vandaan gescoord.

gemonteerd en starten maar

.....

niet dus, :hmmz

met die ecu hou ik hem niet eens aan de praat.

Maar aangezien we er nu dus 2 hebben, durf ik het wel aan om er 1 open te schroeven en dat kristal ding te vervangen!

Wie weet waar je die dingetjes kunt bestellen??

verder schiet het dus nog niet echt op met het kadettje....

ik ga sowieso alle sensoren die invloed hebben op het ontstekingstijdstip nog ff nalopen.

Als er nog iemand tips of ideeen heeft, hoor ik het graag :angel

Terug
Naar boven