Hoost's Corsa B topic.

@soepkiepe wrote:hmzz, die auto heb ik toen te koop zien staan.

rete mooie auto!!

alleen jammer dat er andere wielen onder zitten...

zb938f6c912c021f372d16b.jpg

die witte velgen vond ik toch wel wat mooier staan..

De auto is inderdaad "rete mooi" maar eerlijk gezegd ben ik wél blij met de velgen die eronder zitten nu.

Ieder zijn smaak maar verlaagd met "grote" wielen vind ik niet alleen mooier staan het is nog eens praktischer ook omdat de auto niet constant over de straat schuurt.

En..... de meeste Corsa's rijden op 14 Inch en veel J, doe ik het een x anders.

Welke foto Peter,

Met de witte velgen of de zilveren?

De zilveren zijn echt 16, zoniet dan heb ik de verkeerde maat winterbanden besteld. :???:

Dat zou kunnen maar zitten niet meer bij de auto, ik heb 'm op de 16 inchen gekocht.

Van welk type komen de 16 inch velgen weg, weet jij dat?

OK, weet je toevallig ook maten als hoeveel j breed en een ET waarde of waar ik die gegevens vinden kan?

Jammer maar helaas, 11 maanden na aankoop is mijn Corsa behoorlijk afgekeurd dus ga ik op zoek naar een andere.

De Corsa is me prima bevallen en heeft me weinig gekost de afgelopen periode, 27000 km, twee litertjes olie en een uitlaatklem verder neem ik afscheid van de "doperwt".

De opvolger wordt waarschijnlijk weer een B Corsa waar ik van het weekend bij ga kijken.

Waar is die op afgekeurd, want gezien de staat op de foto's zou ik hem gewoon laten repareren, anders kun je ieder jaar weer een nieuwe kopen.

Rechter fusee, voorschokbrekers, achterveerschotels doorgeroest, uitlaat niet gasdicht, te hoge CO en nog wat kleine dingen als rechter voorknipperlicht en achteruitrijverlichting.

Daarnaast lekt de waterpomp als een dolle dus die moet ook en zit de koppeling op z'n eind.

Al met al een dure reparatie lijkt me, heb zelf twee autotechnisch gesproken linkerhanden.

fusee en schokbreker zijn de grootste klussen niet, kun je met je 2 linkerhanden ook wel haha

andere voorpoot er onder is de makkelijkste manier wat betreft de schokbreker.

te hoge co kan verschillende dingen zijn, maar meestal is het de lambda sonde, toevallig ook een oranje lampje branden op je dash?

uitlaat en veerschotel is een stukje laswerk (afhankelijk hoe lek de uitlaat is natuurlijk)

je kan eventueel ook kijken als er iemand in de buurt is die je kan helpen, heb alleen geen idee waar je woont ;)

Unieke Corsa, en ik zou ook eerst goed kijken hoeveel de reparaties in totaal zouden kosten.

Zoals al gezegd hoeft dat uiteindelijk niet extreem hoog uit te vallen.

Met een andere auto kan je ook zomaar binnen de kortste keren weer wat hebben.

Heb een andere Corsa op het oog, interieur, velgen en nog wat andere delen zat ik om/leg ik weg en dan gaat deze richting sloop.

Laten repareren kost al met al VEEL te veel, mede omdat de deuren onderaan lelijk worden, de CV niet meer werkt en ook de distributie aan vervanging toe is.

Schokbrekertje vervangen is ook minder eenvoudig als men denkt daar er een schroefset onder deze zat en niet een simpel te vervangen standaard ding.

Deze dus:

FprE8F.jpg

IMG_0988_zpsefd1ca6d.jpg

Morgen velgen overzetten en nog wat klein spul uit de oude en dan langzaam aan een paar dingetjes naar smaak aanpassen.

Ondertussen:

Wielen van de oude Corsa overgezet:

IMG_0992_zps8b5d4431.jpg

IMG_1002_zps52003494.jpg

Interieur gereinigd:

IMG_1005_zps004e0c79.jpg

Winterwielen gepast:

IMG_1007_zpse1cf1eb8.jpg

Moeten voor echter wel een maatje kleiner gemonteerd worden want dit loopt net aan aan.

TID gerepareerd

Kraak uit de basboxen gehaald (slechte verbinding gevonden en gerepareerd )

Middenconsole weer gemonteerd zoals het moet (zat los)

Rechter tweeter weer goed gemonteerd (was uit bevestiging geschoten)

Antennekabel vernieuwd (breuk)

En de wintervelgen opnieuw gespoten en voorzien van originele naafkappen.

Van:

IMG_1038_zps862c3898.jpg

Naar:

IMG_1037_zps80587234.jpg

Terug
Naar boven