@b07 wrote:ecu kan wel deels bij regelen door brandstof toe te voegen of weg te nemen om zo dicht mogelijk bij de fabriek waarde te blijven, dat heet short term fuel trim (STFT) en lang term fuel trim (LTFT) maar dat wil niet zeggen dat je auto daardoor net zo goed of beter gaat rijden met een andere filter, tegenover gestelden is meestal waar zonder de ecu aan te passen.
een openluchtfilter is daar een goed voorbeeld van, hoog verbruik en, weinig vermogen, ik had toen op me astra 1.6 een verbruik van 1 op 8 en, 3 seconden langzamer van 0 naar 100 km.
een cold air intake heeft meestal wel een positief effect op de prestaties, net als het verwijderen van de begrenzer in de filter.
je hoog benzine verbruik heeft er mee te maken dat je met te weinig toeren rijd, 1500/2000 is te weinig het is gee diesel

motor moet dan erg hard werken, ik zou zeggen schakel is bij 3000 toeren en, cruise op 2500 toeren
hier sluit mijn mening deels op aan..
had met me corsa gsi X16XE toen deze op de testbank stond 106 pk standaard en met een catback rvs uitlaat en een andere panel filter van pipercross haalde ik maar 97 pk met een standaard ECU