Hoe Xenon aansluiten? ( de plus en min )

Oke dus de stekker van me dimlicht die uit me huidige (xenon projector ) koplamp komt steek ik in me ballast en klaar is kees?

@DMLB ceo wrote:Ik begrijp niet geheel wat je nog verkeerd om zou kunnen doen als je alleen nog maar een stekker dr in hoef je klikken en die + en - kabel toch niet meer gebruikt.Of bedoelde je de + en de - van de ballast? want ik zie idd een plus en een min staan op de zwarte plug van de ballast.

Sorry ik ben echt een leek met al dit soort dingen,

Xenonbalast.jpg

Hier even een nieuw plaatje geschoten.

Wat ik rood het omcirkeld moet daar de stekker vn de originele lamp, klopt dat?

Bij mij ga ik die kabel er niet uit krijgen zonder het rubber stuk te maken!

kan ik die kabel gewoon laten zitten.

die losse kabel vanaf de xenon lamp moet op de plek komen waar jou rode cirkel zit. dan houd je nog 2 kabelschoentjes over. bij jou xenonkoplampen kun je de stekker die nu op jou halogeen lamp voor dimlicht zit los trekken. Die 2 kabelschoentjes die je over houd bij jou xenon set kun je er zo in steken. stelt geen reet voor :thumb

en trouwens, ff heel belangrijk. heb jij jou stelmotoren wel over gezet in deze koplampen? zo niet ben je er mooi klaar mee. het is namelijk een rot klus om de stelmotoren er fatsoenlijk in te krijgen als de unit in de auto gemonteerd is.

met de apk zullen ze hier over vallen mocht het er niet in zitten. een andere oplossing is een andere lichtschakelaar zonder hoogteverstellingsknop

Heren Super bedankt voor alle antwoorden. Hier kan ik wat mee :wors

Over de stel motor, die heb ik idd niet overgezet :oops: ben het ook niet meer van plan.

Afgelopen keuring heb ik die man 70 euro betaald want hij werd afgekeurd op me lichtbeeld co2 te hoog en spellen op fuse.

Als het moet laat ik hem weer zwart keuren, en even for the record spelling op fuse is verholpen co2 maakt me weinig uit en lichtbeeld tsjaaa daar zitten nu van die beeldschone Xenon projector koplampen in

Nog een andere vraag, ik zag gister een soort van condens in me koplamp.

Heeft dat ermee te maken dat die rubberen doppen er niet goed opzitten, kan het kwaad?

Nogmaals bedankt voor alle antwoorde ik ga morgen even kijken of ik me xenon werkende ga krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte en succes met die laatste werkdag althans mijn laaste werkdag voor het weekend, hoop ook die van jullie :vertag

Die rubberen doppen moet je zeker heel goed erop zetten ander krijg je inderdaad last van vocht/condens. Die rubberen doppen kun je met een beetje geduld goed terug plaatsen.

Oke bedankt!

die Condens die dr nu nog inzit hoe krijg ik die het best eruit?

of gwn rubberen doppen goed erop en dan gwn lang genoeg wachten tot het eruit is :P

Thanks Erwin dat ga ik zeker proberen als het er morgen nog in zit.

Heren super bedankt, ik hou jullie op de hoogte!

:agent Greetz D'Angelo

Heren Goedemiddag!!

Ik heb zojuist even geprobeerd me xenon in in te bouwen maar heb nog een paar vragen.

De twee koperen uiteindes zoals op de foto te zien is passen niet in de stekker van me dimlicht die laat maar zeggen uit de auto komt, ze zijn te breed.

Marked.jpg

Kan ik de koperen uiteindes bijvoorbeeld met een kniptang inkorten zodat ze passen?

Zal ik dus ook een gat in in de rubberen dop moeten maken zodat de dikker stekker die uit de ballast komt daar doorheen kan?

De plus en de min die ik in de stekker van me dimlicht moet steken zal ik dan toch buiten de rubberen beschermdop van de koplamp moeten hebben aangezien de stekker van dimlicht daar ook buiten zit?

Hoop dat jullie me nog wat verder kunnen helpen :wors

en in ieder geval bedankt voor alle hulp for so far!

Greetz D'Angelo

Die draadjes trek die nu eens uit dat rubber en pleur die in de vuilnisbak. De stekker die van je auto afkomt past gewoon in de balast zelf. In de rubberendop van de lamp maak je een rond gat let op rond anders scheurt hij verder... en iets kleiner dan de rubber die aan de draad van de xenonlamp hant en die trek je heel vorzichtig erdoro zodat de kap weer dicht is xenonpit stop je waar de huidige lamp zit en draadje laaad je los ergens bungenen in je koplamp die van je orginele verlichting zit toch niet meer aangesloten.

Meestal doen ze dat todat ze goed warm zijn geworden en stoppen ze daarna met zoemen. Kan ook blijvend zijn en eigenlijk ook vrij logisch omdat in het apparaat allemaal spoelen en transistors zitten welke trillen waardoor je dat zoemen hoort.

Good Morning people

Bedankt voor alle antwoorden for so far!!

Gister flink aan het kutten geweest met de xenon het was in de middag al een graad onder nul dus ben er even mee gestopt.

De platic ring die achter de originele halogeen lamp zit om m op zn plaats te houden moet ook acher de xenon lamp alleen krijg ik de ring zowat niet op zijn plaats als ik de xenon lamp erin heb. Deze lijkt ook veels te dik te zijn, dan bedoel ik de plastice onderkant van me xenon lamp.

Kan dit kloppen of probeer ik niet hard genoeg? WAS ijskoud dus me vingers deden het amper meer.

@Juffer1 wrote:Denk dat je condensatoren bedoeld aangezien een spoel icm een gelijkspanning direct sluiting geeft...

Nee hoor als je condensatoren hoort fluiten trillen zijn ze bijna op hun eind.

hid-xenon-ballast-372.jpg

Je hoort het spoeltje..

Good Morning people

Bedankt voor alle antwoorden for so far!!

Gister flink aan het kutten geweest met de xenon het was in de middag al een graad onder nul dus ben er even mee gestopt.

De platic ring die achter de originele halogeen lamp zit om m op zn plaats te houden moet ook acher de xenon lamp alleen krijg ik de ring zowat niet op zijn plaats als ik de xenon lamp erin heb. Deze lijkt ook veels te dik te zijn, dan bedoel ik de plastice onderkant van me xenon lamp.

Kan dit kloppen of probeer ik niet hard genoeg? WAS ijskoud dus me vingers deden het amper meer.

Ja heb daar goed opgelet!

Hoe ik het ook zie is dat het metalen voetje van de halogeen lamp gwn dunner is in materiaal dan de plastice voet van de xenon lamp.

Ga het spoedig weer proberen, heb een warme garage bij het huis van vader waar ik in Alphen woon maar ben doordeweeks altijd in Rotterdam vanwege werk, school en de sportschool. Naja Sportschool, als ik daar tijd voor maak :P

Dus denk van het weekend als het een beetje warmer wordt. Met weer zoals vandaag doe ik liever niets aan de auto heb m vandaag goed gewassen en gewaxt en bevroer toen al.

ik hou jullie op de hoogte king:

Greetz D'Angelo

Terug
Naar boven