Help foutcodes

iquick

Post veel
I need some help:

Ik kreeg deze foutcodes

62102 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction

57103 Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction

Ik heb het beetje rond zitten zoeken, ben weggesleept na een uur of twee in de kou te staan door een vriend waar kan dit aan liggen want de accu is recent vervangen, de dynamo deed het twee maanden geleden zonder problemen toen had ik dit probleem ook al had toen nieuwe accu gekocht omdat de auto niet meer wilde starten, kan het de dynamo dan toch zijn? Wie o wie weet welke ampere en welke merk heb twee verschillende Bosch en Denso dacht ik

verzonden vanaf mn mobieltjuh dit ding is gooeeiii:d

ja hoor,

1e Linker koplamp storing..

2e Schakelaar van de Cruise Control slecht contact of storing..

Willem

@wim-v6 wrote:ja hoor,

Willem

En dat betekend dus kapotte dynamo:(?

ja hoor,

Willem

Sorry, 1e storing verkeerd gelezen..

Brand het Dynamo lampje??

zo nee, is deze op werking getest met de uitlees sessie??

zo nee, zou dat alsnog moeten gebeuren..

Cruise Switch gaan wel vaker kapot.

@wim-v6 wrote:ja hoor,

Willem

En dat betekend dus kapotte dynamo:(?

@wim-v6 wrote:Sorry, 1e storing verkeerd gelezen..

Nou volgens de ANWB is het de dynamo hij heeft het getest en gaf een waarde van 11.0 na laden 13.0 tenminste dit zag ik op zon metertje maar nu start de auto niet meer en ik weet niet hoe ik het moet testen. Dynamolampje bedoel je de accu lampje? Die brand idd na een tijdje eerst valt mijn stuurbekrachtiging uit tegelijkertijd brand esp, abs en servicelampje en daarna brand accu, olie, roetfilter, handrem kortom alsof de auto is afgeslagen wat ik vermoed is dus de dynamo maar de foutmeldingen geven wat anders aan of ze hebben hier een samenwerkingsverband mee?

Sorry, 1e storing verkeerd gelezen..

@wim-v6 wrote:Sorry, 1e storing verkeerd gelezen..

Nou volgens de ANWB is het de dynamo hij heeft het getest en gaf een waarde van 11.0 na laden 13.0 tenminste dit zag ik op zon metertje maar nu start de auto niet meer en ik weet niet hoe ik het moet testen. Dynamolampje bedoel je de accu lampje? Die brand idd na een tijdje eerst valt mijn stuurbekrachtiging uit tegelijkertijd brand esp, abs en servicelampje en daarna brand accu, olie, roetfilter, handrem kortom alsof de auto is afgeslagen wat ik vermoed is dus de dynamo maar de foutmeldingen geven wat anders aan of ze hebben hier een samenwerkingsverband mee?

Niks heeft het eeuwige leven :D

Heb zelf ook al genoeg ellende gehad met een auto die maar 70000km heeft gelopen..

Robin

Niks heeft het eeuwige leven :D

Heb zelf ook al genoeg ellende gehad met een auto die maar 70000km heeft gelopen..

Robin

Is normaal bij een 1.9 diesel, de dynamo is daarvan een zwak punt, en slijtage hiervan is niet geheel op leeftijd gebaseerd, eerder op gereden kilometers.

Als je 400.000km wegrijd in 4 jaar, zal er zeker wel een kapotte dynamo voorkomen.

De dynamo's van de 1/9 diesel blijven in de meestel gevallen zo'n 150.000 a 200.000km werken.

Ik heb laatst een Dynamo vervangen van een net 4 jaar oude Astra-H 1.9CDTi Z19DTL (100pk) met net 134.000km op de klok..

Willem

Terug
Naar boven