Help! Astra G raar geluid en meer...

Na wat nazoekwerk blijkt bij deze auto de uitkeping in het tandwiel naar binnen te moeten staan tegenover elkaar met de achterste op 3 uur en de voorste op 9, er lijkt dus inderdaad een tand verschoten te zijn :-(

Als die echt maar 1 tand versprongen is kun je waarschijnlijk met een nieuwe riem en waterpomp het oplossen, maar niets is zeker omdat je niet in het blok kunt kijken.
Beste even een compressie test doen als die goed is heb jeg elukt.

Het lijkt maar een tandje zo op de foto, de linker staat echt letterlijk op 3 uur t.o.v. de centrale bout van het tandwiel zelf op deze foto maar ik kan de onderste distributie kap niet verwijderen om te controleren of de krukas in de goede positie staat.

Ik heb het tandwiel in deze positie gekregen door de auto iets vooruit te duwen als hij in de (5e) versnelling staat en iemand anders te laten kijken wanneer het tandwiel goed stond maar dit zal zonder de krukas markering te controleren ook maar natte vinger werk wezen denk ik.

Pffff, ik ga me naam veranderen naar Donald Duck denk ik... die had meer geluk dan ik :rolling:

1 tandje is niks (ivm motor schade). Maar je MOET kijken ook pp krukas positie. Dynamisch compressie meten kan ik doen.

Terug
Naar boven