Grandland x hybride laad maar tot 20

Ik heb sinds april dit jaar een grandland X hybride. De accu laad willekeurig op, soms tot 42 kilometer, soms tot 20. Persoonlijk krijg ik de indruk dat er softwarematig wat beperkingen zijn opgelegd aan het laadvermogen, dit naar alle waarschijnlijkheid om de accu te beschermen.

het zou mij leuk lijken om de software te pakken te krijgen, dan zou ik eens kunnen bekijken wat alle randvoorwaarden zijn, iemand een idee over hoe je aan de software zou kunnen komen?

Ik heb vaak bij erg warm weer het zelfde: oplossing is stekker eruit, even enige minuten wachten, en dan weer opnieuw doorgaan met laden. bij mij gaat het opladen door tot 100 %. waarschijnlijk iets met warm worden van het systeem.

Mijn ervaring met de Grandland x hybride.ik heb wat acties gedaan om te kijken of de computer wel juiste gegevens aangeeft.

1) de batterij heeft een inhoud van 13,5 kwh en laad dan bij stand nul 10.8 kwh dit is correct.

2)ik heb de batterij vol geladen en het bereik geeft 28km aan. Ik heb de km stand genoteerd en ben gaan rijden binnenstad en snelweg tot de computer nul aangaf, de km teller gaf aan 45 km afgelegd.

3) bij de instelling reserve lading accupakket kan je kiezen uit 3 standen, deze moet op max staan of volledig uit.

4)deze auto 1.6 is enorm snel dus gebruikersinterface tot 2 kwh proberen aan te houden bij acceleratie.

Dit is mijn ervaring, misschien kunnen jullie hier wat mee

Als ik dat hier allemaal lees ... Krijg ik schrik om de mijne eerstdaags in ontvangst te nemen ... :cry:

Mag ik vragen wie er nog meer van deze klachten heeft bij Grandland X hybride.?

En wat zou men hieraan tegen kunnen doen om het laadvermogen te verhogen?

Wie heeft er goede tips.

hartelijke groet, Frank
onze Grandland x hybride laad maar tot 20 via de laadpaal op. Dit moet toch veel meer kunnen? We hebben alles geprobeerd. Helaas werkt de garage vinden wij niet echt mee. De autobatterij is een keer gereset.
heb je het in de Esave gekeken in het menu. Daar heb je de keuze 10-20 of max. Het zal vast op 20 staan.

@OA-H: vrees dat het E-save menu niets met het hier gestelde probleem te maken heeft. Dat dient er nl. voor om 10, 20 of alle elektrische km's te "reserveren" voor later gebruik.
Probleemsteller hier heeft het over het slechts "beperkt" kunnen laden van de batterij: max 20 km i.p.v. de door Opel beloofde 55-60 (officieel 58?).
Mijn vrees die ik 2 posts hierboven had geuit blijkt ongegrond.
Enerzijds ben ik er intussen achter dat de 58 nooit wordt gehaald, zelfs niet in de zomer. Tenzij men met fluwelen schoentjes rijdt èn in de allerbeste omstandigheden (gesloten circuit?). Anderzijds merk ik wel degelijk een verschil tussen de oude (07/2025-01/2026) en de nieuwe (02/2026) batterij. Laat het me kort samenvatten: de oude heb ik van 11/2025 tem 01/2026 17 keer volledig leeggereden en opgeladen. Met 11,20 kWh als gemiddelde lading (hoogste = 11,45) en 34km/38km als respectievelijke BCprognose-/reëel gereden km's bij temp. tussen -3 en 13°C.
De nieuwe doet het aanzienlijk beter:
1771025311901.webp
Eerste laadbeurt hierboven werd door de garage gedaan, na vervanging batterij: daar heb ik geen hoeveelheid van...
Wat mij betreft gaat het dus de goede kant uit: ik ben best tevreden met 40-45km in de winter, en hopelijk 50-55? in de zomer. :cool:
En aangezien er over het onderwerp de laatste maanden nog maar weinig wordt gepost, ga ik er van uit dat de meesten er (ook) vrede mee hebben... ;)

Terug
Naar boven