gezocht a corsa met c20xe

rijd nu 3 weken met mijn corsa A TR C20XE en ben al tot de ontdekking gekomen dat een fluwelen rechter voetje erg belangrijk is :-P

Heb een F20 bak er achter hangen en ja bij regenachtig weer is het moeilijk om het vermogen fatsoenlijk op de weg te krijgen , bij droog weer gaat het beter , maar ook dan is het mogelijk om hem tot de 3de versnelling in de wielspin te trekken . Goede banden scheelt idd een heel stuk , maar samenwerking tussen linker en rechter voetje is het belangrijkst ;)

@TRPower wrote:@ haasje, je roept nu wel t 1 en ander, alleen de helft klopt niet

De bakken die je noemt passen wel ( sommige niet eens 1:1 ) maar sommigen daarvan zijn alles behalve geschikt voor een c20xe

Tevens is een CR een korte bak ( Close Ratio ) en een WR een lange ( Wide Ratio )

Officieel is een c20xe alleen geleverd met een F18(+)CR of een F20 welke altijd een CR is

Dit rijd in de zware autos waar de c20xe altijd in geleverd werd het prettigst

Echter maakt het in een lichte corsa a niet uit welke bak eraan hangt ivm t lichte gewicht

Met kortere WR of Langere CR bedoel ik bijvoorbeeld een CR 3,55 is de heeft de langste eindoverbrenging. of een WR 3,94 heeft een korte eindoverbrenging. De F23 en M32 zijn inderdaad niet plug and play. De overige bakken zijn plug en play op je motor te monteren. De F28 Moet omgebouwd worden naar FWD. Bakhuis van de F16, F18 en F20 zijn allemaal gelijk enkel tandwiel / dif combi is anders.

Edit en de topic starter vraagt welke geschikt zijn niet welke hij er zelf het beste onder kan zetten.

En dat zijn ze allemaal.

Kan je een passend Klappervliegwiel (dubbel massa vliegwiel) krijgen voor de M32 achter de C20XE dan???

Met een Vast loopt deze M32 zeker een keer kapot..

Willem

@freek corsa wrote:Heb je al foto's van je nieuwe aanwinst?

nee nog niet hij is vandaag gekeurd bij het rdw.

dus nog ff wachten op de papieren tot die binnen zijnen dan overschrijven.

het is er 1 van trpower.

dus volgende week kan ik beginnen met aanpassen.

interieur wat er nog in zit er uit.

carbon panelen zijn onderweg.

ik heb nu 2 voorlopige kuipstoelen er moeten later sparco's in.

waarschijnlijk tr wielranden.

flink verlagen.

en kijken welke wielen ik er onder doe.

ik wil 9j maar dan moet ij eerst even gaan meten voor welke et ik het best kan gebruiken.

en het dashbord wil ik er ook een ander in.

maar daar ben ik nog niet over uit, misschien zelf maken.

en overspuiten binnen en buiten.

dus ik ben nog wel even bezig.

Terug
Naar boven