Ga effe ergens anders treuzelen joh!

@TedMechanic wrote:Ik vind het altijd wel grappig hoe druk iedereen zich hierover maakt. 70 waar je 80 mag is niet eens zo'n groot verschil. Hoeveel zou het schelen? 2 minuten eerder thuis?

Gewoon even een beetje minderen, niet iedereen voelt zich zo zelfverzekerd achter het stuur en het helpt ook niet als er een opgefokt ventje in een ouwe Opel achter je zit te douwen.

Als je je gewoon rustig houdt, dan zit je veel lekkerder in de auto en dan heb je het gevoel veel sneller thuis te zijn.

Ik geniet er altijd wel van als iemand mij als een debiel volgas op een gevaarlijke plek inhaalt en ik er 5 minuten later achter sta bij het stoplicht :P

Amen :thumb

@Neko wrote:Mijn oplossing om in de spits veel frustratie te vermijden is gewoon met 90 km/u achter de vrachtwagens aan te kachelen op de rechterbaan. Is nog eens een stuk goedkoper ook :P Laat ze op de linkerbaan maar lekker gefrusteerd op elkaar geplakt zitten.

Toen ik nog elke dag van Heerlen naar Eindhoven moest (+/1 100 KM) scheelde het in totaal misschien een keer 5 tot 10 minuten op pak hem beet anderhalf uur. Het maakt echt niet veel verschil.

Ook als ik niet in de spits rij dan ga ik lekker ontspannen op de cruise control achter de vrachtwagens aan rijden. Wat ik al zei, ik ben op zich een rustige rijder. En filevorming ontstaat meestal met de proletrige patserige douwers in hun porches cayenne, BMW x5en en audi's die er eerst met z'n allen langs vliegen en dan vervolgens de hele boel opstoppen voor iedereen. Mee eens allemaal.

Mijn irritatie is puur het tergend kruipen op binnenwegen en provinciale wegen en het sarren op plaatsen waar je 'er toch niet langs kan'... Klein beetje vlotte rijsnelheid vind ik persoonlijk ontspannener rijden dan in een hele sliert geirriteerde mensen achter een kruiper aan kruipen met maar enkele meters afstand tussen de auto's...

tip koop een slome auto

je krijgt tegenwoordig helaas al voor de kleinste dingen een EMG curses (omdat minder mensen door economische omstandigheden hun rijbewijs halen moet het cbr ergens het inkomen vandaan trekken..

1 keer inhalen waar het wel kan maar niet mag omdat er bijvoorbeeld iemand 40 rijdt waarje 50 mag en 1 keer de knipper vergeten in dezelfde rit , en je bent 810 euro lichter :(

de richtlijnen zijn sinds een jaar veeeeeel duidelijker (uitgebreider) geworden waardoor men voor z,n curses in aanmerking komt

dus ja een eigen huis tuin en keuken vader die 8 keer in het jaar parkeerschade rijdt en daardoor wat onzeker achter het stuur zit met gevolg van te langzaam rijden. leggen wij mensen die gewoon door willen rijden het af.

ik denk dan bij mezelf biedt die mensen een rijvaardigheids curses aan of een paar extra rijlessen wanneer ze al hebben bewezen dat ze zich niet binnen een 30 zone kunnen gedragen.. waarom dan wel de snelweg op..

en waar ik me ook eindeloos aan kan ergeren, als jan modaal zich totallos rijdt is het een noodlottig ongeval (in de media)

en wanneer een beginnen bestuurder hier in Groningen met nog geen 50 km per uur de kont van zijn bmw op een 1 BAANSWEG z,n kont uit perongeluk uitbreekt met een ongeval als gevolg dan werd er gestraat raced :S

en vaak ook nog de kaart druven spelen van "de jeugd van tegenwoordig" en ik denk dan kijk eens naar wat voor financiele ervenis de jeugd van vroeger heeft achtergelaten. waardoor wij nu wel voor hun aow betalen maar er zelf wss nooit wat zullen krijgen en alles in eigen beheer op moeten bouwen. en wat kost hard rijden, ja heel veel geld dus wie beweert dat hardrijders asociaal zijn kunnen van mij aan het gas :jerry

@sebastiaankadettcabriogsi wrote:tip koop een slome auto

je krijgt tegenwoordig helaas al voor de kleinste dingen een EMG curses (omdat minder mensen door economische omstandigheden hun rijbewijs halen moet het cbr ergens het inkomen vandaan trekken..

1 keer inhalen waar het wel kan maar niet mag omdat er bijvoorbeeld iemand 40 rijdt waarje 50 mag en 1 keer de knipper vergeten in dezelfde rit , en je bent 810 euro lichter :(

de richtlijnen zijn sinds een jaar veeeeeel duidelijker (uitgebreider) geworden waardoor men voor z,n curses in aanmerking komt

dus ja een eigen huis tuin en keuken vader die 8 keer in het jaar parkeerschade rijdt en daardoor wat onzeker achter het stuur zit met gevolg van te langzaam rijden. leggen wij mensen die gewoon door willen rijden het af.

ik denk dan bij mezelf biedt die mensen een rijvaardigheids curses aan of een paar extra rijlessen wanneer ze al hebben bewezen dat ze zich niet binnen een 30 zone kunnen gedragen.. waarom dan wel de snelweg op..

en waar ik me ook eindeloos aan kan ergeren, als jan modaal zich totallos rijdt is het een noodlottig ongeval (in de media)

en wanneer een beginnen bestuurder hier in Groningen met nog geen 50 km per uur de kont van zijn bmw op een 1 BAANSWEG z,n kont uit perongeluk uitbreekt met een ongeval als gevolg dan werd er gestraat raced :S

en vaak ook nog de kaart druven spelen van "de jeugd van tegenwoordig" en ik denk dan kijk eens naar wat voor financiele ervenis de jeugd van vroeger heeft achtergelaten. waardoor wij nu wel voor hun aow betalen maar er zelf wss nooit wat zullen krijgen en alles in eigen beheer op moeten bouwen. en wat kost hard rijden, ja heel veel geld dus wie beweert dat hardrijders asociaal zijn kunnen van mij aan het gas :jerry

:thumb

@The_Undertaker wrote:Mensen, ook ik heb er last van. Rij zelf graag wat harder dan gemiddeld, en heb ook wel eens last met die kneusjes op de weg. Maar wanneer je je hier druk om kunt maken, ga dan gewoon de weg niet op. Jaja, dat is niet mogelijk want je moet naar je werk etc. Nou, zeik dan gewoon niet. Er zijn ergere dingen...

Ik zeik gewoon als ik zeiken wil en daarmee basta :jerry Of je doet wat aan je rijgedrag door middel van inderdaad een cursus of sodemieter alsteblieft van de weg af als de weersomstandigheden er niet naar zijn.

Nog ff over het 70 waar je 80 mag :) hahaha.. jaja!

Om de een of andere reden ben je asociaal en achterlijk en gevaarlijk als je 10 km te hard rijdt. Maar als je 10 km te zacht rijdt, wat ook gewoon niet de bedoeling is, moet iedereen achter je maar ff wachten? En dat vindt je wel sociaal om voor al die mensen te moeten bepalen?! :) Gewoon omdat je daar zin in hebt? De term Dikke schijt aan anderen komt in me op.... Ik wil niet 70 rijden omdat jij dat bepaald. Ik mag daar namelijk van de regering 80 rijden ;)

Hoe je het ook wendt of keert, wat je er ook van vindt: Iedereen weet dat te langzaam rijden inhalen en daarbij ook vaak agressie uit lokt. En inhalen is nog best gevaarlijk op de Nederlandse 80 wegen door het donkere regenachtige weer, de vele vluchtheuvels en de aangeleerde onwil van Nederlanders om mensen er tussen te laten.

Als je je niet zeker of sociaal genoeg voelt om gewoon samen met de rest de 30 of 50 of 80 of 100 of 120 te rijden waar we dat hebben afgesproken, dan moet je gewoon een mooie ov-chipkaart regelen. Hoef je helemaal nergens zorgen over te maken, kan je prima de omgeving bekijken en kom je altijd gegarandeerd iets later als de rest thuis! :P :jerry

@Christian-tsx wrote:het is en blijft een MAXIMALE snelheid, je hoeft het dus niet te rijden.

ik rijd smorgens ook eerst 50 of 60 waar je 80 mag omdat de auto nog koud is.

als er iemand aan het bumperkleven is bij mij dan ga ik expres langzamer rijden. daar hek wel zo'n hekel aan

Vroeg opschakelen en in een hogere versnelling rijden geeft het zelfde effect.

Bij mij kunnen ze dan een beheerste brake check krijgen, geen gevaarlijke toestanden maar net genoeg om duidelijk te maken dat ze er beter aan doen om thuis de vriendin/vrouw op te drukken :-P

Bij ons ik de wijk maar je bijna overal maar 30......Vroeger was het een racebaan dus hebben ze dat nu allemaal aangepast. Drempels en van die zigzaggen erin (echt fijn als de tegenligger zijn breedte van zijn of haar auto niet kan inschatten) en ook de snelheid van 50 naar 30. Maar er zijn mensen die denken dat het nog steeds 50 is :???:

Ik rij ongeveer 40 (op de teller) en dan zitten de gewoon onderhand ik je kofferbak en dan sla ik af en onderhand voordat ik mijn knipperlicht heb aangedaan zijn ze er voorbij :fy1 ...... om die zo genaamde verloren tijd in te halen.

Zelf rij ik gewoon de snelheid die toegestaan is...aangezien de boetes nu er alleen maar voor zijn om de kas van de overheid te spekken. Maar soms heb ik wel eens dan er iemand 60 rijdt waar je 70 mag op een twee baans wel...ja, kan gaan inhalen maarja...die 3 minuten die ik dan eerder thuis ben....en vaak zijn er al andere mensen die aan het inhalen zijn dus heb ik geen zin om te kijken of het eventueel zou kunnen. Komt misschien omdat ik geen gros paarden onder mijn motorkap heb liggen ;)

@louwe 16 klepper wrote:

mischien ben jij wel erg slecht in sex??? :shock:

om dan te zeggen dat moet je maar nooit weer doen??? nee is niet de manier denk ik ;) :jerry :jerry :jerry :jerry

Mja maar ik ga toch wel protesteren als ik toe moet kijken... :shock: ...whaha want dan heb ik er last van... :jerry

Je hebt wel een punt louwe, maar het gaat erom dat je er andere mee hindert...het is inderdaad dat niet iedereen even goed kan rijden maar iedereen kan 80 rijden, als je dat niet kan of durft dan lijkt het me verstandiger ermee te stoppen. Vragen niet aan heel nederland om als schumacher over de weg heen te jagen, alleen om een beetje door te rijden want ik stoor me er ook gruwelijk aan en ik vind het ook gevaarlijk.

Je zet mensen aan tot onnodig inhalen wat soms gevaarlijke taferelen met zich meebrengt en als ik achter zo'n slak zit merk ik dat mijn achterligger vaak te weinig afstand houdt, gevolg is dat als ik moet remmen voor mijn voorligger ik degene achter me binnen heb zitten.

Maw, als het effe kan, rij dan gewoon 80...

@Astraman wrote:

Je zet mensen aan tot onnodig inhalen wat soms gevaarlijke taferelen met zich meebrengt en als ik achter zo'n slak zit merk ik dat mijn achterligger vaak te weinig afstand houdt, gevolg is dat als ik moet remmen voor mijn voorligger ik degene achter me binnen heb zitten.

Dat ligt dan toch aan die flapdrol die achter je zit, die moet afstand houden.

@louwe 16 klepper wrote:@InjectTheVenom wrote:@The_Undertaker wrote:Mensen, ook ik heb er last van. Rij zelf graag wat harder dan gemiddeld, en heb ook wel eens last met die kneusjes op de weg. Maar wanneer je je hier druk om kunt maken, ga dan gewoon de weg niet op. Jaja, dat is niet mogelijk want je moet naar je werk etc. Nou, zeik dan gewoon niet. Er zijn ergere dingen...

Ik zeik gewoon als ik zeiken wil en daarmee basta :jerry Of je doet wat aan je rijgedrag door middel van inderdaad een cursus of sodemieter alsteblieft van de weg af als de weersomstandigheden er niet naar zijn.

in mijn ogen iets te kortzichtig :puke

niet iedereen heeft de zelfde kwaliteiten

dus om ze nu daardoor t recht te ontnemen

mischien ben jij wel erg slecht in sex??? :shock:

om dan te zeggen dat moet je maar nooit weer doen??? nee is niet de manier denk ik ;) :jerry :jerry :jerry :jerry

:wors :wors :wors :wors :wors

Daar heb ik niet zo'n hekel aan maar wat ik veer iritanter vind is dat mensen niet door rijden op de invoeg stroken.

Mensen die met max 70 proberen te voegen.Is niet alleen iritant maar ook levens gevaarlijk. :fy1

Laats had ik ook eentje die in golfje 5 gtitje reed. Er staat overduidelijk op de bord 70. Was in de tunnel richting amsterdam op de rijksweg A4. Iedereen reed 70 omdat die linkerbaan was afgesloten ivm ijsblokken. Ik reed natuurlijk links en deze persoon begon meteen met zijn grootlicht te flikkeren paar keer zo van rot op ga aan de kant tja wat doe je dan op dat moment :???:

@iquick wrote:Laats had ik ook eentje die in golfje 5 gtitje reed. Er staat overduidelijk op de bord 70. Was in de tunnel richting amsterdam op de rijksweg A4. Iedereen reed 70 omdat die linkerbaan was afgesloten ivm ijsblokken. Ik reed natuurlijk links en deze persoon begon meteen met zijn grootlicht te flikkeren paar keer zo van rot op ga aan de kant tja wat doe je dan op dat moment :???:

Gewoon links blijven rijden dan.

@astraTD wrote:@iquick wrote:Laats had ik ook eentje die in golfje 5 gtitje reed. Er staat overduidelijk op de bord 70. Was in de tunnel richting amsterdam op de rijksweg A4. Iedereen reed 70 omdat die linkerbaan was afgesloten ivm ijsblokken. Ik reed natuurlijk links en deze persoon begon meteen met zijn grootlicht te flikkeren paar keer zo van rot op ga aan de kant tja wat doe je dan op dat moment :???:

Gewoon links blijven rijden dan.

Naah ik trapte vol op de rem moest die wel naar rechts uitwijken :jerry Hij deed beetje stoer voor z'n chik "kijk meid ik kan bumperkleven" COOOL

@Christian-tsx wrote:het is en blijft een MAXIMALE snelheid, je hoeft het dus niet te rijden.

ik rijd smorgens ook eerst 50 of 60 waar je 80 mag omdat de auto nog koud is.

als er iemand aan het bumperkleven is bij mij dan ga ik expres langzamer rijden. daar hek wel zo'n hekel aan

ja, ik trap ook niet op een koud blok, maar 80 rijden in zn 5 is denk ik toch netjes in de toeren?? :P king:

@astraTD wrote:196pk dat wilt wel gaan :jerry

Naah alleen to much smoke voor de rest wil het idd niet blijven staan en alleen maar gaan. Dus vandaag weer zo een en dat nog in een bebouwde kom waar ik lekker 50 reed wou nog inhalen ook. Loozers ook :thumbdown

Terug
Naar boven