Ga effe ergens anders treuzelen joh!

Vinci

Forumbewoner
Misschien is mijn auto zo snel, maar het lijkt er toch steeds meer op dat mensen bij het kopen van een nieuwe auto de gaspedaal optie te duur vinden! Grrr, je bent de ene nog niet voorbij of in de volgende straat zit de andere wel weer te treuzelen. Dan denk ik, ga effe lekker treuzelen in je eigen tijd joh, of waar anderen er geen last van hebben! En als klap op de vuurpijl lijkt het er ook steevast op dat die mensen op plaatsen met een dubbel doorgetrokken streep of enkel baans stuk met randen er nog even een schepje boven op doen ook om je te sarren of zo!!

GRR!!!! :swear

Nou ben ik absoluut geen bumperklever en probeer me altijd netjes aan de regels te houden, maar ik betrap me er vaker op dat ik me er nog erger dan ooit aan irriteer, zeker als ik werkelijk geen tijd heb en mensen op minder dan de helft van de toegestane snelheid rijden.

Nou is het de laatste tijd wel eens glad, en misschien zijn het de winterbanden die het mij makkelijker maken hoor...

Kon het de laatste tijd een paar keer echt niet laten om er even volle kracht langs te scheuren in elk geval! :angel

Heb ik nou therapie nodig of hebben meer van jullie hier wel eens last van? :hmmz

@kaneelschep wrote:Nog ff over het 70 waar je 80 mag :) hahaha.. jaja!

Om de een of andere reden ben je asociaal en achterlijk en gevaarlijk als je 10 km te hard rijdt. Maar als je 10 km te zacht rijdt, wat ook gewoon niet de bedoeling is, moet iedereen achter je maar ff wachten? En dat vindt je wel sociaal om voor al die mensen te moeten bepalen?! :) Gewoon omdat je daar zin in hebt? De term Dikke schijt aan anderen komt in me op.... Ik wil niet 70 rijden omdat jij dat bepaald. Ik mag daar namelijk van de regering 80 rijden ;)

Hoe je het ook wendt of keert, wat je er ook van vindt: Iedereen weet dat te langzaam rijden inhalen en daarbij ook vaak agressie uit lokt. En inhalen is nog best gevaarlijk op de Nederlandse 80 wegen door het donkere regenachtige weer, de vele vluchtheuvels en de aangeleerde onwil van Nederlanders om mensen er tussen te laten.

Als je je niet zeker of sociaal genoeg voelt om gewoon samen met de rest de 30 of 50 of 80 of 100 of 120 te rijden waar we dat hebben afgesproken, dan moet je gewoon een mooie ov-chipkaart regelen. Hoef je helemaal nergens zorgen over te maken, kan je prima de omgeving bekijken en kom je altijd gegarandeerd iets later als de rest thuis! :P :jerry

Helemaal mee eens, sommige mensen zie je er gewoon van genieten om je opzettelijk met hun geslak op te schepen. Dan rijden ze nog even vlot voor je uit waar je ze had kunnen inhalen en waar je geen kant op kan trekken ze hun voet van het gaspedaal en gaan ze grijnzend in hun achteruitkijkspiegel steeds langzamer rijden, dwingen je om mee te doen anders zit je binnen een seconde bij ze achterop geplakt. En dat soort loopt dan te klagen over bumperklevers! :puke

Als je last heb van die slakken dan haal je toch gewoon in? Ik vind het hinderlijker als ze langzaam rijden en aan de navigatie, telefoon of radio zitten sleutelen. Sommige mensen hebben gewoon geen haast en dat is soms lastig maar ja wat doe je eraan?

Ik wil wel zeggen dat ik zelf ook niet altijd netjes ben tegenover die slakken

ja heb er steeds meer last van toevallig vandaag ook nog.

om precies te zijn 28 km/h waar je 50 mag ..... halloo, D>>der lekker op :fy1

toevallig hing er zo,n snelheid bord aan een lantaren paal. En helaas kon er op die weg niet

ingehaald worden.

zat me eigen nog al blauw te ergeren.

in de spiegels niks achter me?

geen tegenliggers?

dubbele door getrokken streep? mwoa k zie niks achter me hoor!

klik klak klik klak vroaaaahhhhhhhh :jerry :jerry :jerry

(overal waar de weg het toelaat trouwens :angel :angel uiteraad wel zeker van zijn dat ik niemand in gevaar breng, en er toch niet stiekem een politie of zo achter me zit)

Vanmiddag ook eentje 70 waar je 80 mag daar kan ik me werkelijk zo kwaad om maken rot dan gvd van de weg af slome KNEUS, ik was er als de bliksem omheen toen het kon net als mijn voorganger :fy1 :fy1 :fy1

dan moet je net zo als ik elke dag over die kl*te A2 heen rijden (sint pancras ---> leerdam)

rijden er meer op de linker banen dan op de rechter :swear :swear

en dan ook nog op het laatste moment hem er voor gooien om iemand in te halen

@astraTD wrote:Dat komt door de hoge brandstof prijzen!! mensen willen nu wat zuiniger rijden snap dat toch. :agent

Als je bijna net zo langzaam gaat rijden als lopen kun je beter gaan lopen, dat kost helemaal geen benzine!

Waar was een auto ook alweer voor?? :hmmz

58.gif

Oh ja, om iets meer op te schieten toch?? :vertag

@okkie-001 wrote:dan moet je net zo als ik elke dag over die kl*te A2 heen rijden (sint pancras ---> leerdam)

rijden er meer op de linker banen dan op de rechter :swear :swear

en dan ook nog op het laatste moment hem er voor gooien om iemand in te halen

Ja dat ken ik, lijkt soms ook wel om te sarren, zien ze in hun spiegel dat je best hard gaat ofzo en dan denken ze laat ik daar eens even lekker met gevaar voor eigen en anders leven een stokje voor steken. :fy1

Mensen, ook ik heb er last van. Rij zelf graag wat harder dan gemiddeld, en heb ook wel eens last met die kneusjes op de weg. Maar wanneer je je hier druk om kunt maken, ga dan gewoon de weg niet op. Jaja, dat is niet mogelijk want je moet naar je werk etc. Nou, zeik dan gewoon niet. Er zijn ergere dingen...

maar ff eerlijk, het lijkt er toch steeds sterker op dat meerendeel hun rijbewijs met muppetpunten hebben gehaald..

Ik vind het altijd wel grappig hoe druk iedereen zich hierover maakt. 70 waar je 80 mag is niet eens zo'n groot verschil. Hoeveel zou het schelen? 2 minuten eerder thuis?

Gewoon even een beetje minderen, niet iedereen voelt zich zo zelfverzekerd achter het stuur en het helpt ook niet als er een opgefokt ventje in een ouwe Opel achter je zit te douwen.

Als je je gewoon rustig houdt, dan zit je veel lekkerder in de auto en dan heb je het gevoel veel sneller thuis te zijn.

Ik geniet er altijd wel van als iemand mij als een debiel volgas op een gevaarlijke plek inhaalt en ik er 5 minuten later achter sta bij het stoplicht :P

@Vinci wrote:@astraTD wrote:Dat komt door de hoge brandstof prijzen!! mensen willen nu wat zuiniger rijden snap dat toch. :agent

Als je bijna net zo langzaam gaat rijden als lopen kun je beter gaan lopen, dat kost helemaal geen benzine!

Waar was een auto ook alweer voor?? :hmmz

58.gif

Oh ja, om iets meer op te schieten toch?? :vertag

Je kunt ook over drijven, wie maakt zich nou druk over 10km verschil? :hmmz

Nou moeten jullie niet de verkeerde conclusies gaan trekken. Daar maak ik me nou dus ook niet druk over, ik ben een erg rustige rijder juist. Het gaat mij echt puur om die tergende slakkengangetjes van 50 waar je 80 mag bijvoorbeeld. En dan maakt het wezelijk uit in je reistijd. Over 10 km/u verschil ga ik uiteraard niet lopen zeiken. Als de weg overzichtelijk is en je gewoon een normale tred kunt aanhouden hoef je toch niet te gaan kruipen, wordt je echt niks rustiger van, maar gewoon echt slaperig.

En ik zou de laatste zijn die gaat lopen drukken, ik hou netjes afstand, want als ik wil inhalen gaat dat makkelijker met een aanloopje....

het is en blijft een MAXIMALE snelheid, je hoeft het dus niet te rijden.

ik rijd smorgens ook eerst 50 of 60 waar je 80 mag omdat de auto nog koud is.

als er iemand aan het bumperkleven is bij mij dan ga ik expres langzamer rijden. daar hek wel zo'n hekel aan

Tja, dat snap ik ook wel. Hoewel dat expres langzamer rijden, dat doe ik zelf zeker niet. Heb ook een hekel aan bumperklevers, maar je moet ook geen motorkap klever worden vind ik.

Mijn oplossing om in de spits veel frustratie te vermijden is gewoon met 90 km/u achter de vrachtwagens aan te kachelen op de rechterbaan. Is nog eens een stuk goedkoper ook :P Laat ze op de linkerbaan maar lekker gefrusteerd op elkaar geplakt zitten.

Toen ik nog elke dag van Heerlen naar Eindhoven moest (+/1 100 KM) scheelde het in totaal misschien een keer 5 tot 10 minuten op pak hem beet anderhalf uur. Het maakt echt niet veel verschil.

Terug
Naar boven