Foutcode 0304 misfire cilinder 4p

Goedeavond
Ik heb een astra h 1.6 uit 2006
Bobine, bougies en injector al verplaatst.
Maar foutcode blijft maar terug komen
Wat kan ik nog meer controleren.
Ben ten einde raad

Mvg johan

Hopende op spoedige reacties

Wat voor 1.6? Met turbo ?
Hoop het niet voor je, maar zou kunnen dat de 4-de cilinder een probleem heeft, niet onbekend bij de 1.6 turbo.
Compressie meten kan je meer vertellen en wellicht de bougiekleur als deze afwijkend is (lees:bruiner door verbranden van olie)

Gr,
The Duke

Nee geen turbo astra h 2006 met Z16XEP motor ik heb vandaag compressietester binnen gehad morgen even doen als ik uit me werk kom anders moet ik verder gaan zoeken maar waarna kan verstopte egr kanalen cilinder uitval veroorzaken?

hmm, weet ik niet. Ik heb geen ervaring met deze motoren. Hoe zijn de bougiekleuren, misschien vertelt je dat wat. Misschien eens wiebelen met de grote stekker op de motor ECU, dat daar een wat slecht contact zit, soms is het iets simpels.

Gr,
The Duke

Heb compressie test vanavond gedaan cilinder 1,2,3 13.8bar cilinder 4 0.5 bar duidelijk is er wat mer cilinder 4 aan de hand maar wat is nu beste om te gaan doen complete motor vervangen of kop laten reviseren / vervangen

Oke ja omdat ik voornamelijk lees over de uitlaatklep die verbrand vandaar dat ik meer daar aan dacht maar u denk dat het probleem in onderblok zit zal het nog verstandig zijn om lek test te doen?

Verbruikt hij meer olie sinds dat je dat probleem hebt?
Zoja dan kan je er redelijk vanuit gaan dat het probleem zich in cilinder 4 bevindt.
Ik heb namelijk een jaar of 10 geleden een soort gelijk probleem met een mazda motor gehad daar waren wel de kleppen verbrand door de olie die bovenop de cilinder kwam bij de desbetreffende cilinder kop laten reviseren gehele reparatie laten uitvoeren bij een garage ivm destijds tijdgebrek motor heeft ongeveer 2 maanden goed gelopen toen kwam het probleem weer terug kosten indertijd alleen al +/- €800,00 voor de kop reviseren ik denk dat je nu op het dubbele moet rekenen om de kop te laten reviseren met een groot risico dat het probleem snel weer terug komt ik toen nog geprobeerd door er een andere kop er op te leggen maar ook weer na zo'n 2 maanden weer het zelfde dus toen ivm tijdgebrek heb ik die auto weggedaan dus zoals The Duke al aangaf is het goedkoper om het gehele motorblok te vervangen.
Als je de mogelijkheid hebt en als je het zelf kan en aandurft om het zelf te doen zou ik er een gehele andere motor in leggen.
Ik zou verder nog wel adviseren als je het blok er toch uit hebt om gelijk de frictieplaat en drukgroep en druklager te vervangen tenzij je eigen set nog zo goed als nieuw is.

Gr. Stephan

Terug
Naar boven