@total_recall wrote:Gisteren APK gehad,
Ben nu dringend op zoek naar een andere auto, liefst een opel.
Ben niet echt tevreden over afkeur punten en dat vreet aan me :swear
keuze: opel Astra 1.8 station metallic blue van 1999 OF Renault 1.6 station 2000 metallic silver
Of toch een herkeuring ander garage? :hmmz
Vandaag toch ff wat mild los getrokken, merk niks aan de motor of auto.
toch mankementen volgens de garage:
co2 te hoog (vandaag laten checken mag 0.30 zijn, is 0.36 stationair, vergeten te vragen wat ie mag hebben op hogere toeren)
handrem achter remt slecht, stuurkogel links en rechts voor tussen 1 en 0.5 mm speling mag maar 0.2 mm zjn liefst helemaal niets?
remleidingen rot, koelvloeistof word erg warm--> toch nog een massa probleem misschien <-- hebben ze volgens mij niet echt door want blijft met rijden zonder lampen en kachel vent. uit op 89 /90 graden hangen.
met lampen aan op 100 maar zakt wel weer regelmatig.
Teveel druk op waterleidingen<-- teveel :hmmz ? bij mijn weten moet ie op druk komen staat zelfs op het expansievat!?
Airbag lampje blijft branden.
EDIT: Garage zegt waarschijnlijk koppaking lek of kapot want er lekt olie.. hij zweet een beetje maar al 2000 km is de peil nog niet gezakt.
What to do? :hmmz
Herkeuring gehad.. met eigen ogen gezien :cry
Opel rijden is even voorbij, MAAR ik blijf wel actief om te helpen!! :angel
CO2 te hoog zal een probleem blijven geven op 3000 toeren (zoals ik het gezien heb 0.5 mag het hebben en zit op 0.9)
Stationair ligt redelijk maar ook te hoog 0.3 mag het hebben 0.38 heeft ie.
Rem leidingen zijn degelijk wel toe aan vernieuwing.
Water-koelvloeistof-systeem moet bijna allemaal vernieuwd worden slangen staan op springen van corrosie.
Distributie moet vervangen worden.
Uitlaat moet een deel worden vervangen
Remblokken achter en handrem-kabel moet worden vernieuwd.
1 velg lek dus moet 4 nieuwe hebben.
Airbag lampje blijft branden .. nieuwe airbag erop getest lampje gaat uit .. nieuwe Airbag nodig.
Geen roest op carrosserie ziet uit als nieuw op wat lichte krasjes na zei monteur zelf :thumbup
Massa probleem nog altijd niet op kunnen lossen.
Achter rechter verlichting werkt naar behoren.
schokdempers voor zijn goed, achter niet dus ook 2 nieuwe..
Co2 kan verholpen worden met wellicht veel onderzoek .. van het ergste uitgaan: reparatie 1000 euro
Alles bij elkaar kost het me tussen de 2500 en 3000 euro en dat geld heb ik niet, het is de carrosserie wel waard!!
Besloten zeeeerrr lang twijfelen:
Auto in te ruilen als (sl)opel helaas :cry maar t veccie rijdt nog SUPER !! beter als ik hem kochte mar goed, als inruil voor een..
Suzuki Baleno station 1.6 16v aanstaande weekend gaat de ruil van kracht, ben even klaar met opel na 2 kat-in-zak gekochte auto's :swear
de Astra en Renault als andere optie kwamen bij het zien ook bedrogen uit foto's waren mooier maar goed
Tot zover de update van m'n Veccie, die ik toch best ga missen nu die voor mij gezien beter presteert als ooit.