Vandaag heb ik bij een kennis van mij een HotSpark ingebouwd in een B-Kadett. Deze inbouw ging helemaal zoals het hoort: De reeds gemonteerde bobine had een weerstand van 3,2 Ohm --> Ruim genoeg om de HotSpark niet te overbelasten.
In deze auto zit ook LPG ingebouwd, zodat op de "oude" groene draad een aftakking naar 1 van de LPG-afsluiters zat. Deze was echter keurig voorzien van een Stekker/contrastekker, zodat de zwarte stekker zonder aanpassen op de draad kon worden geklikt.
Op de bobine zat maar 1 (zwarte) draad, maar er was nog een tweede stekkertje vrij, waar ik nu de rode draad op kon klikken.
Bij mijn eigen Bosch verdeler uit 1968 had ik een ronde doorvoer voor de groene draad zitten. Ik heb toen de vierkante rubber tule van de HotSpark met een mesje / zijkniptang "rond" gemaakt. Bij de Bosch verdeler in deze B-kadett zat echter wel een vierkante doorvoer, net zoals op de verdelers van mijn Opel rekords. Ik kon nu dus probleemloos het hele setje in enkele minuten inbouwen en aansluiten.
Het resultaat was er dan ook na: Na het starten nog even de ontsteking draaien tot de boel op tijd stond, en de auto liep weer perfect!
Nog een opmerking over het verwisselen van rood en zwart: Let op dit kan de Hotspark kapot maken! In het rode blokje zit elektronica die het niet fijn vindt om verkeerd om aangesloten te worden!
Rood = + en moet op de zwarte draad van de bobine
Zwart = - en moet op aansluiting van de bobine waar eerst de groene draad op zat!
Ralph