@TeamWest wrote:@soepkiepe wrote:@TeamWest wrote:
En btw, in het kort, de Maya's hadden gewoon gelijk

, het einde van de huidige baktun van hun telling stond voor een periode van verandering..ik zeg kijk om je heen in de wereld, en zie met eigen ogen wat de mensheid vooral de laatste 100 jaar heeft bereikt.
een hoop ellende.
ze hadden met hun poten van veel dingen af moeten blijven.
als iets goed is is het goed, maar het moet steeds beter worden.
mij is altijd verteld, niet elke verandering is een verbetering
Eens, wat dat betreft ontbreekt het de mensheid nog aan een collectief bewustzijn.
De negatieve veranderingen die je beschrijft zijn gevolgen van belangen die de verschillende partijen hebben.
Materialisme heerst.
Behalve dat de meest accurate kalender die ooit op aarde ontdekt is die van de Maya's is..
Zij het positief, zij het negatief, veranderd is er de laatste eeuw in ieder geval veel.
En dat is nu wat de Maya's onder andere voorspelden, de overgangsfase.
Vanuit de Astrologie
(gaat een ingewikkeld verhaal over de precessie van de equinoxen aan vooraf) staat het komende Watermantijdperk
(age of Aquarius) voor transfomatie in iets positiefs. En laat dat nu het vakgebied zijn van de Maya's.
Een HLN-artikel (klik)
Verder, gaat het niet om geloven
(ik heb dan ook geen geloof), maar om de feiten. Ik kan tot dusver de Astologische kennis van de Maya's niet ontkennen
(ze beschreven immers de precessie cyclus al duizenden jaren voordat wij dit konden bevestigen met de huidige wetenschap), en herken de chaos waarin de wereld momenteel verkeert.
Ik ben geloof ik niet de enige die dit soort onderwerpen reuze interessant vind