Einde slopen in eigen beheer

ginkelvanmichiel

Post weinig
Veel mensen deden het: auto kopen, alle onderdelen eraf, slopen in eigen beheer, wrak naar het oud-ijzer.

Echter per 1 april j.l. heeft de STIBA het er doorgedrukt, het is vanaf nu niet meer mogelijk een auto in eigen beheer te slopen en af te melden bij de RDW.

Ik heb heel wat onderdelen verzameld op deze manier, maar je bent dus nu verplicht de auto naar een erkende sloper te sturen...

http://www.stiba.nl/einde-sloop-in-eigen-beheer-per-1-april-a-s/" onclick="window.open(this.href);return false;

Oud ijzerboer hier heeft ook een eige demontage bedrijf gelukkig :angel

Maar ik geloof er niks van er is niks in het nieuws geweest of wat dan ook :jerry

Ik lever ze altijd in met alleen het volledig kenteken, kentekenplaten en het uitgeslepen chassisnummer.

:jerry :thumb

ik had me corsatje ook kaal geplukt toen ik van een 1.4 naar een 1.6 gsi ging.. kon het gewoon in leveren.. sterker nog hij kwam het voor 20 euro op halen en kreeg een vrijwaring

ze kunnen daar toch geen volledige controlle op houden.. en het is en blijft JOUW eigendom.. dus jij bepaald wat je er mee doet...

je kan het kenteken nog altijd uitvoeren :thumb persoonlijk vind ik dat wat makkelijker als slopen in eigen beheer :vertag

Maar aan het artikel te zien wordt deze export ook beperkt (zoals bijv. een verplichte eigenaar/adres opgeven).

Persoonlijk vind ik het irritant, het was een makkelijke weg. Auto kaalhalen, oudijzerboer bellen, die haalde het op, klaar. Nu moet je er voor zorgen dat het gedemonteerde wrak nog bij een sloper terecht komt...

Ik gaat het gewoon nog proberen.

Op de site van de RDW is er niks over te vinden.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Als het bericht op die site al begint met "Dit is geen 1-aprilgrap..." dan weetje genoeg toch? Een officieel bericht zou daar nooit mee beginnen.

Ik denk dat het best mogelijk is dat het een 1 april grap is geweest.

Welke door velen als waarheid is opgepakt en gepubliceert. En daaorm op zoveel plaatsen is gepubliceert.

In beide artikelen wordt geen jaartal genoemd !

en als dit wel waar is komt het vast groter in het nieuws

Scherp theunm, maar sowieso staat er bij RDW niks op de site erover...

ARN is de hobbyclub van de sloperijen, valt STIBA ook onder. Beetje tegenvaller van ze dat ze zulke berichten online zetten als 'grap' zijnde... Geloofwaardigheid gaat zo wel deraan...

Hoe willen ze 't voorkomen dat mensen zelf de auto's gaan slopen? Als ik 'm niet legaal zou kunnen afmelden dan sloop ik de auto alsnog en meld 'm als gestolen af bij de politie.

Valt niet te handhaven, dus waarom het moeilijk gaan maken...

Update:

Even zitten graven op overheidssites:

https://zoek.officielebekendmakinge...;resultIndex=0&sorttype=1&sortorder=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt erop dat 't eruit is gehaald, maargoed... Kan er niet helemaal uithalen of dit ook voor particulieren zo is. Krijg van het bericht nogal de indruk dat het puur voor bedrijven straks niet meer mogelijk is.

Terug
Naar boven