Heat resistant hoeft niet perse. Van te voren wel even schuren ja, de kunststof kap niet te grof. Als er geen beschadigingen op zitten, zou ik m gewoon even lichtjes schuren met 600-800 en dan in de primer spuiten. Ik zou er wel even een kunststof primer onder doen, voordat je grondverf gaat spuiten. Na de grondverf weer schuren met 600 en je zou eventueel nog kunnen schuren met 1000, maar dat is eigenlijk al veel te fijn. Dan de kleurlaag en evt blanke lak. En heeeeeel erg goed ontvetten met goede ontvetter. Gewoon 2x voordat je gaat schuren en na het schuren ook. Die kappen worden erg vet en worden ook wel eens behandeld met een middel vol silicone om het glans te geven. Die silicone zijn echt funest voor een lak.
Het spruitstuk, is dat een kunststof deel of metaal? Voor een kunststof deel geldt hetzelfde als de kap. Als het een metalen is, zou ik deze GOED schoonmaken en ontvetten en met een stukje skotchbrite (soort staalwolmatje) schuren en in de grondverf zetten. Hierna weer even met een stukje fijn schuurpapier (400-600) opschuren, ontvetten en in de kleur zetten.
Hoop dat je er wat aan hebt! :thumb