Duitse Umweltzones

Stender

Hoort bij de inboedel
Mijn broertje en ik willen dit weekend naar Duisburg in het Ruhrgebied om wat op te halen. Echter, met welke auto we ook gaan, we hebben geen umweltsticker. Sowieso ligt het huis waar we moeten zijn vlakbij de Autobahn (100km/u) dus we zijn er zo, maar A: is de Autobahn ook onderdeel van deze zone B: is het het waard om het risico te nemen door zonder plakaat te gaan (of moeten we er eentje photoshoppen, haha).

De boete was niet zo hoog. 40 euro dacht ik zoiets.

We hebben ook geen sticker en gaan om de maand wel ff duitsland in. Maar niet dieper dan dusseldorf....

jewel hoor grens over bij zevenaar eerste afslag eraf onderaan links zit een aral tankstation met een garage erachter daar krijg je hem meteen.

Erwin

Met de Manta krijg je echt geen groene sticker!

Voor duits gekentekende auto's kost het 6 euro, voor buitenlandse auto's 12,50

Ding kost niets. Heb hem vorig jaar ook aangevraagd bij de ANWB, had hem zo binnen paar dagen in huis. Maar volgens mij heb je um toch alleen IN bepaalde steden nodig. En niet specifiek voor de Autobahn

bij de ATU €6,80 en je krijgt m gelijk mee

anders tank station met werkstatte :thumb

en voor auto welke in nederland als oldtimer staan geregistreerd krijg je automatishc een groene

groet michel

Umwelt plakette:

Deze heb je al nodig als je bij oberhausen het stukje doorsteekt van de snewlweg 516 (verlegde van de 3) naar de snelweg 40.

dit is m:

BlokkeringvoorafstellenF10tmF200-2.jpg

100_5298.jpg

101_2220.jpg

Willem

en hij is geldig zolang auto op je naam staat

als je hem verkoopt moet nieuwe eigenaar nieuwe sticker halen

groet michel

Ik ga al meer dan 2 jaar om de 2 weken een dagje naar Duitsland (voetbal) en heb er nog nooit problemen mee gehad ;)

@Mr.F wrote:@mies&geri wrote:en hij is geldig zolang auto op je naam staat

groet michel

De sticker behoort bij de auto, en blijft gewoon geldig tot de auto gesloopt wordt ;)

Niet helemaal. het kenteken mag dan wel op de sticker staan. Maar het 'nummer' van de sticker staat echt gekoppeld aan de persoon waarvan de auto toen op naar stond ;)

Dus mochten ze een grote controle houden in Duitsland en ze zouden het natrekken (als ze dat al doen), rij je technisch zonder sticker.

@wim-v6 wrote:Umwelt plakette:

Deze heb je al nodig als je bij oberhausen het stukje doorsteekt van de snewlweg 516 (verlegde van de 3) naar de snelweg 40.

dit is m:

BlokkeringvoorafstellenF10tmF200-2.jpg

100_5298.jpg

101_2220.jpg

Willem

Wim, waar heb jij die plakette vandaan?

Ik heb nu een lelijk geschreven en zou graag een geprinte hebben

@Mr.F wrote:@mies&geri wrote:en hij is geldig zolang auto op je naam staat

groet michel

De sticker behoort bij de auto, en blijft gewoon geldig tot de auto gesloopt wordt ;)

bij duitse auto's ja

niet bij buitenlandse auto's

groet michel

@Mr.F wrote:Het zit gewoon aan je kenteken gekoppeld, dus hij blijft bij verkoop gewoon geldig ;)

ja bij duitse auto's ja

bij buitenlandse (dus nederlandse auto's) geld echter bij verkoop moet nieuwe eigenaar nieuwe sticker kopen

groet michel

Terug
Naar boven