Draai stuur start opnieuw

Beste allemaal,

Sinds vorige week staat mijn Opel Astra K bij de Opel dealer (1.4 turbo 150pk). Ik wilde naar huis rijden van mijn werk, maar de auto gaf de volgende melding: 'Draai stuur start opnieuw'. Uiteraard heb ik dit geprobeerd, maar het stuur staat vast.

De auto is vervolgens naar de garage gebracht door een takelwagen (nadat de ANWB was langsgeweest). Helaas heeft de garage de komende 3 á 4 weken geen tijd om de auto na te kijken. Heel vervelend, want ik heb de auto nodig om naar mijn werk te rijden.

Heeft iemand wellicht raad voor mij? Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet... Herkent iemand deze melding? De auto heeft trouwens een startknop.

Bedankt.
Danny

Bijlagen

• image-18-09-2026_17-57-35-30.webp
    image-18-09-2026_17-57-35-30.webp
    124,7 KB · Weergaven: 12
Mooiste is als je hem uit weet te lezen. Met wat foutcodes is er vaak wel een richting te geven waar gezocht moet worden.
Je kunt in ieder geval even kijken of zekering 47 in de motorruimte nog in orde is. En zekering 26 in het interieur.
Die zijn volgens mij voor je stuurkolom en contactslot/knop.
Controleer ook even de accuspanning, een te lage spanning kan dit wellicht ook veroorzaakt hebben.

En anders ben ik een beetje bang dat je contactslot defect is. Dat is wel een klusje om los te krijgen en te vervangen.

Terug
Naar boven